Nieuws

Meer dan WvW
Er is zoveel meer dan alleen Weerwolven. Bezoek het café, een meeting of organiseer zelf een competitie. :)

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: [Tips & Tricks] voor onze verse spelleider  (gelezen 175 keer)

BloodWolf14

[Tips & Tricks] voor onze verse spelleider
« Gepost op: 26 maart 2020, 11:01:25 »

Juiat so, kom maar op met die feedback. Ik heb al wat ontvangen op het dodenboard maar ben toch even benieuwd. Ik zal overigens een foutenlijstje van me opstellen van deze ronde. Ik ben de helft vd tijd ofzo echt niet bij geloof ik.

Kevindemen

Re: [Tips & Tricks] voor onze verse spelleider
« Reactie #1 Gepost op: 27 maart 2020, 01:12:37 »

En ik ben nu wel echt een beetje klaar slecht te zijn  :P nog maar één keer goed mogen spelen  XD
Tip één. Maak die arme jonge de volgende keer eens goed of neutraal voor de afwisseling?

Maar zonder dollen, denk de feedback al wel op het dodenboard is gegeven.
Ik zal de volgende keer één lijn trekken en koppels/zielsverwanten/wolven/hofdames/adel et cetera ook niet laten overleggen.
Hierdoor hebben ze best wel een groot voordeel op goed wat ook wel in dit spel te zien was.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Kid

« Reactie #2 Gepost op: 27 maart 2020, 07:36:24 »

Maar zonder dollen, denk de feedback al wel op het dodenboard is gegeven.
Ik zal de volgende keer één lijn trekken en koppels/zielsverwanten/wolven/hofdames/adel et cetera ook niet laten overleggen.
Hierdoor hebben ze best wel een groot voordeel op goed wat ook wel in dit spel te zien was.

Lijkt me heel interessant!

Verder denk ik dat het een veilige aanname is dat zonder de kracht van de illusiewolf, het goed wel gelukt was een dagje eerder de weerwolven te vinden. En dat was denk ik ook genoeg voor ze om te winnen.

Ook de Bengel-rol had verschil kunnen maken.

Dus in dat opzicht was het misschien wel weer best close.

BloodWolf14

« Reactie #3 Gepost op: 27 maart 2020, 12:21:11 »

Naja, voor een volgende keer is een gebarenoverleg misschien wel wat leuker ja. Dan heb je nog meer het idee van een niet-netwerkspel.

Overigens ligt er ook al een idee klaar om een niet-netwerkspel net een andere twist te geven dus voor een volgende keer ben ik er klaar voor (Hoop ik)

adriaan

« Reactie #4 Gepost op: 27 maart 2020, 12:32:41 »

Inderdaad wat Kevin zegt en ook al op het dodenboard stond ja, het is een beetje raar om een niet-netwerkspel te hebben terwijl wolven en koppels dan geen beperkingen hebben behalve dat ze op hun board moeten blijven. En als je dat dan al zo doet, dan is dat een voordeel voor de slechtjes en moet je dat compenseren in de rolverdeling :P
Maar dat was al wel duidelijk :D
Verder heb je het goed gedaan en geen fouten gemaakt en zo :)

BloodWolf14

« Reactie #5 Gepost op: 27 maart 2020, 13:35:28 »

Whahahaha leuke uitspraak. Ben vergeten foutjes te vermelden.

Goed, daar gaan we dan.
- codetaal toestaan. Dit was niet het meest handige om te doen. Ik ben nog steeds overtuigd dat dit een oneerlijk voordeel opleverde voor de spelers die wel simpel kunnen decoderen en dus de rest achterstelde. Ik geloof ook niet dat iedereen de teksten heeft vertaald enzo.
- Nouja wolven en koppels dus wel vrij laten communiceren, maar dat is duidelijk.
- Nacht 2 had ik me vergist in de tijd van de DL (HOE DAN??) dus ik had al pm's de deur uit gedaan voor de DL. Verder veranderde er gelukkig niets dus het had geen invloed op het spelverloop. Maar toch, big mistake.
- Lynch 5 was het een gelijkspel tussen Fannie en Waterwork en op de een of andere reden had ik in mn hoofd dat Fannie BM was dus stierf Waterwork direct. Daarna had ik de fout door en heb ik Dutchy direct geappt. Die was nog niet online geweest én was Hofdame met Fannie dus die keuze stond sws op Waterwork liet hij weten. Maar toch, again big mistake.

Dit even voor het lijstje. Ik zie dit eerste spel als een gefaalde actie van mijzelf. Gewoon te veel dingen die nét even fout zaten. Hopelijk dat het de volgende keer iets beter is :s

adriaan

« Reactie #6 Gepost op: 27 maart 2020, 13:36:59 »

Maar afgezien van dat tweede heeft het verder geen invloed op het spel gehad dus, dus het valt allemaal mee. En hier leer je weer van :)

loetjef

« Reactie #7 Gepost op: 27 maart 2020, 13:38:07 »

Nee die codetaal kun je beter verbieden. Hoewel het echt prima te doen was om te ontcijferen, en ik denk dat iedereen het had gekund als ze zich erin verdiept hadden, geeft dit inderdaad wel een oneerlijk voordeel.
You can't step in the same river twice

Shaddow

« Reactie #8 Gepost op: 27 maart 2020, 13:39:04 »

Ik had letterlijk de site gegeven waarmee je het kon coderen, waarbij je een woord kon aangeven die erin zat en als je kon raden dat 'kid' erin zat kon je het decrypten.

Het was niet heel ingewikkeld.
VOTE SHADDOW FOR BM 482514

EEN GOED GOEDJE, EEN SLECHT SLECHTJE

loetjef

« Reactie #9 Gepost op: 27 maart 2020, 13:39:37 »

En je hebt nog een foutje gemaakt bij de lynch van Waterwork.. Ik had namelijk een leugenstem op Fannie gezet, waarmee het dus helemaal geen gelijkspel meer was, maar fannie gewoon zou sterven
You can't step in the same river twice

BloodWolf14

« Reactie #10 Gepost op: 27 maart 2020, 14:21:28 »

Wait what. Dit ga ik terugkijken.

BloodWolf14

« Reactie #11 Gepost op: 27 maart 2020, 14:27:47 »

En je hebt nog een foutje gemaakt bij de lynch van Waterwork.. Ik had namelijk een leugenstem op Fannie gezet, waarmee het dus helemaal geen gelijkspel meer was, maar fannie gewoon zou sterven
Teruggezocht. Je bent even vergeten dat je de minuut voor de DL weer ingetrokken hebt :)

Ik wist namelijk zeker dat ik je Leugenstemmen allemaal goed had verwerkt :P

Kid

« Reactie #12 Gepost op: 27 maart 2020, 14:30:23 »

Ik vind dat je het heel goed gedaan hebt hoor. <3

Je moet niet jezelf zo neerpraten.

BloodWolf14

« Reactie #13 Gepost op: 27 maart 2020, 14:40:02 »

Daar ben ik te perfectionistisch voor :s

adriaan