Nieuws

Meer dan WvW
Er is zoveel meer dan alleen Weerwolven. Bezoek het café, een meeting of organiseer zelf een competitie. :)

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: FAQ  (gelezen 248 keer)

Kevindemen

FAQ
« Gepost op: 30 april 2020, 16:05:41 »

Tussendoor heb ik ook de FAQ al een beetje aangepast. Zo heb ik alles eruit gesloopt wat te maken heeft met personages,
en tevens veel vragen verwijderd die niet meer relevant waren (er stonden zelfs vragen tussen van een periode waarin Cupido nog geen bijrol was).
Nu wilde ik (net als er een discussie is over de nachtvolgorde) ook een discussie starten over de FAQ.
Zijn hierin vragen die jullie missen? Dingen waarvan je denkt, die heb ik mij al heel lang afgevraagd?
Aan de hand van suggesties kunnen we die dan ook aanscherpen en meer toespitsen op de vragen die spelen.
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Perry26

Re: FAQ
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2020, 20:26:38 »

Citaat
Krijgen de spelers te weten hoe een bepaalde speler gestorven is?
Dit is meestal af te leiden uit de beschrijving in de nacht, maar ze krijgen geen specifieke uitleg. Indien de nacht erg ingewikkeld is met meerdere doden kan de spelleider beslissen dit wel uit te leggen. Dood door inactiviteit wordt sowieso uitgelegd.
Wacht... dat kan? Is dat ooit daadwerkelijk gedaan?

Kevindemen

« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2020, 20:55:41 »

Geen idee. Ik heb het het nog nooit gedaan, (en ook nog nooit gezien)
maar durfde het er niet zomaar uit te slopen :p
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Zabulus

« Reactie #3 Gepost op: 30 april 2020, 22:30:21 »

Dat was vooral iets in het begin van het forum toen het verhaal gedreven was. In de beschrijving van de nacht kon je wel herleiden of het door de wolf, de heks, of het lijk was gedaan.

Shaddow

« Reactie #4 Gepost op: 30 april 2020, 22:45:17 »

Als de grafdelver geconverteerd wordt kan het lijk toch wel doden als de oorspronkelijke grafdelver dood is? (en dus sterft als wolf)
VOTE SHADDOW FOR BM 482514

EEN GOED GOEDJE, EEN SLECHT SLECHTJE

Zabulus

« Reactie #5 Gepost op: 30 april 2020, 23:10:52 »

Als de grafdelver geconverteerd wordt kan het lijk toch wel doden als de oorspronkelijke grafdelver dood is? (en dus sterft als wolf)
Noem je dat een Frequently asked question?  XD

BloodWolf14

« Reactie #6 Gepost op: 30 april 2020, 23:28:37 »

Het is leuker om de reden van moord niet te vermelden. Aangezien het ook nooit gedaan wordt lijkt het me niet bepaald een toevoeging om die tekst te laten staan.

Ik denk dat je je hier nog op verkijkt hoor. Veel van die gekke combi's worden achter de schermen wel gevraagd 'voor het geval dat' maar daar zie je vaak weinig van terug omdat het van die 'als dat, dan dit...' gevallen zijn die toch nauwelijks voorkomen. Ik stel zelf ook vet vaak van die vragen met zeldzame gevallen gewoon om alvast zeker te zijn :P

En als antwoord op de vraag: Ik weet niet wanneer de rollenlijst voor het laatst is aangepast, maar daar staar bij het Lijk dat deze pas kan moorden wanneer alle wolven dood zijn indien de Delver geconverteerd is. Vind ik zelf ook het meest logisch :)

adriaan

« Reactie #7 Gepost op: 1 mei 2020, 00:04:28 »

Nee, dan kan je dus pas moorden als alle wolven dood zijn. Zo staat het ook in de uitleg van Lijk op de rollenpagina :)

Shaddow

« Reactie #8 Gepost op: 1 mei 2020, 07:20:26 »

Nou hij staat er toch echt bij Zab :p

Shaddow

« Reactie #9 Gepost op: 1 mei 2020, 07:26:22 »

Nee, dan kan je dus pas moorden als alle wolven dood zijn. Zo staat het ook in de uitleg van Lijk op de rollenpagina :)

Oh. Ik heb nog altijd het doel om een lijk te hacken, en ik heb aan de hand daarvan vrij veel gevraagd over hoe dat zit..

Bijvoorbeeld; stel ik hack de grafdelver en steel diens krachten.
Mag het lijk dan moorden als ik dood ben?
Of als de oorspronkelijke grafdelver sterft?

Wat als de grafdelver gepyromaand wordt?

Tevens, wat als de grafdelver een lijk maakt, geconverteerd wordt, de valse Engel steelt zijn rol en maakt nog een lijk?

Zabulus

« Reactie #10 Gepost op: 1 mei 2020, 10:44:41 »

Nou hij staat er toch echt bij Zab :p
Ik zie het, maar persoonlijk vind ik het een beetje onzin en gaat het voorbij aan waar een FAQ voor bedoeld is.

wschoolf1

« Reactie #11 Gepost op: 21 mei 2020, 09:47:47 »

Wat is Witte Dood en wat moet er in dit geval gebeuren?
Witte Dood is een zeer weinig voor komende variant waarin alleen spelers zitten die met de alliantie slecht kunnen winnen. In dat geval kan slecht alleen het spel winnen door de spelleider eruit te stemmen. Bij een meerderheid aan stemmen wordt de spelleider lynch en winnen alle spelers die de spelleider eruit hebben gestemd. Is het geen Zwarte Dood? Mocht de spelleider worden gelynched wanneer het geen Zwarte Dood is, dan sterft iedereen die op de spelleider heeft gestemd. Witte Dood is voor het eerst door Kevindemen geleid (en tot op het moment van schrijven pas eenmalig!). Het is een uitzonderlijke variant die niet snel zal worden gespeeld. Vooraf wordt niet aangekondigd dat deze variant wordt gespeeld.

@Kevindemen - hierin moet een aantal keer zwarte dood waarschijnlijk nog veranderd worden in witte dood.

Kevindemen

« Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2020, 11:55:19 »

Tnx!
Pagina's: [1]   Omhoog