Nieuws

Meer dan WvW
Er is zoveel meer dan alleen Weerwolven. Bezoek het Dorpshuis of een meeting. :)

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Korte evaluatie voor- en nadelen voor de herstart!  (gelezen 306 keer)

Skunki

Korte evaluatie voor- en nadelen voor de herstart!
« Gepost op: 18 mei 2020, 23:01:47 »

Hierin graag jullie evaluatie op de voor- en nadelen zoals ze nu zijn. Een klein voordeel aan een herstart is dat sommige foutjes eruit gehaald kan worden.

Angelique

Re: Korte evaluatie voor- en nadelen voor de herstart!
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2020, 23:05:16 »

Ik snap het wel, is in die zin wel het meest eerlijk :).

Ik neem aan dat de rollen dan ook opnieuw verdeeld gaan worden?

123berber

« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2020, 23:06:49 »

Dit keer wel graag een dilemma voor mij :-*

WCeend!! Zomerspelen 2014

Stefano

« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2020, 23:07:09 »

Ik snap dat het in 1 dag beslist moet worden voor de voor/nadelen te kiezen, maar ik merkte wel dat ik mezelf zat te frustreren dat het soms lastig was om te wachten op de reacties van de anderen XD (en mss vica versa ook wel), want je moet in korte tijd snel iets beslissen(wat best bepalend kon zijn en zeker als ik deze nacht had gezien als ik de lynch was bv) en als er dan 1 iemand dan minder online is en eik niet echt meebeslist kan dat ook wel flink bepalend zijn.

Damon

« Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2020, 23:14:01 »

Ik had een erg goeie ervaring met Mexicano en RoNoS bij het verdelen van de voordelen, maar kan me inderdaad ook inbeelden hoe lastig het moet zijn om met 2 quasi inactieven te moeten overleggen. Niet meteen duidelijk voor mij hoe de spelleider dit zou kunnen oplossen, maar wel knap vervelend als je een permanente tegenstem zou pakken omdat je er niet uit geraakt, puur omdat iemand gewoon niet of nauwelijks reageert.

Lan

« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2020, 23:17:44 »

Misschien in zulke gevallen aangeven dat niet protesteren gelijk staat aan ermee instemmen?

Angelique

« Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2020, 23:26:28 »

Ik snap dat het in 1 dag beslist moet worden voor de voor/nadelen te kiezen, maar ik merkte wel dat ik mezelf zat te frustreren dat het soms lastig was om te wachten op de reacties van de anderen XD (en mss vica versa ook wel), want je moet in korte tijd snel iets beslissen(wat best bepalend kon zijn en zeker als ik deze nacht had gezien als ik de lynch was bv) en als er dan 1 iemand dan minder online is en eik niet echt meebeslist kan dat ook wel flink bepalend zijn.

Ik denk dat we vooral op elkaars reactie zaten te wachten XD. Want ik wilde ook niet als eerste toegeven en een compromis sluiten.  :P

Maar ik snap de frustratie helemaal hoor!

Skunki

« Reactie #7 Gepost op: 19 mei 2020, 00:18:07 »

Misschien in zulke gevallen aangeven dat niet protesteren gelijk staat aan ermee instemmen?
Eens.

Het doel van de variant is gewoon dat het verdeeld wordt. Maar ik wist niets te bedenken hoe ik dat kon forceren.
Enige is dat je door je deelname "verplicht" wordt tot een consensus te komen..

Skunki

« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2020, 00:25:37 »

Aanpassingen die ik door wil voeren:

--> Toegeven van speciale kracht wordt --> Nachtactie toegeven.
--> De lynch-/ lunchbescherming gaat ook verloren als degene op wie je stemt de meeste stemmen krijgt. Ik als spelleider geef toe, iemand had meeste stemmen + lynchbescherming, dus er sterft niemand. Als jij met lynch-/ lunchbescherming op die persoon stemde, stemde je effectief op degene met de meeste stemmen en verlies je dus je stem. (In dit geval mag je dus ook zoals corresponderend met de spelregels op jezelf stemmen, maar raak je dus je immuniteit kwijt als de meerderheid ook op je stemt).

Meer ideen? Graag delen!  O0

Kevindemen

« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2020, 00:54:34 »

Ik zal de herstart niet meespelen om Tim wat te ondersteunen bij de herstart :)
"Stay away from negative people. They have a problem for every solution" - Albert Einstein.

Mexicanobroeder

« Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2020, 08:51:24 »

Ik vind persoonlijk lynchbescherming voor onbepaalde tijd sowieso een heel slechte zaak. Ik mag toch niet hopen dat zon kracht er bij de vleet in komt

Chrisanne

« Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2020, 09:11:17 »

Ik vind persoonlijk lynchbescherming voor onbepaalde tijd sowieso een heel slechte zaak. Ik mag toch niet hopen dat zon kracht er bij de vleet in komt

Is er niet wat voor te zeggen om het eenmalig  te maken en dan zonder dat vroegtijdig stemmen. Dan is het ook direct niet de hoofdprijs in de pandorabox verdeling en ga je elkaar niet lopen aan te staren van wie gaat die uberkracht krijgen.

Tevens ben ik niet heel erg fan van een herstart. Maarja mijn afkeer tegen een herstart gaat daar nu geen verandering in brengen :-X.

Mexicanobroeder

« Reactie #12 Gepost op: 19 mei 2020, 09:21:49 »

Is er niet wat voor te zeggen om het eenmalig  te maken en dan zonder dat vroegtijdig stemmen. Dan is het ook direct niet de hoofdprijs in de pandorabox verdeling en ga je elkaar niet lopen aan te staren van wie gaat die uberkracht krijgen.

Tevens ben ik niet heel erg fan van een herstart. Maarja mijn afkeer tegen een herstart gaat daar nu geen verandering in brengen :-X.

Het grootste probleem van die kracht is dat hij alleen gunstig voor slecht is. Een goedje wil uiteindelijk gewoon slechtjes gelyncht zien dus constant je stem weggooien heeft geen zin, tenzij anderen precies stemmen zoals jij dat wilt. Ja, dat goedje is dan niet dood te krijgen voor slecht, maar dat is echt alleen vervelend als het om een spil in een netwerk gaat. Slecht hoeft immers niet elke speler dood te krijgen om die spelers met lynchbescherming omheen te werken.

Bij een slechtje met die kracht, als die constant op goedjes stemt met de lynch, moet er een goedje dood met de lynch voordat dat slechtje dood kan. Kun je zeggen 'ja geef die kracht niet aan slechtjes', maar zo zwart-wit ligt het natuurlijk niet.
Daarnaast is er nog de vraag wat je doet met zo'n lynch - zeg je dat de nummer 2 doodgaat of zeg je dat niemand doodgaat? Dat laatste is ook nog eens in het voordeel van slecht want totaal geen info verkregen via de lynch terwijl slecht wel mag lunchen. En ja misschien kunnen we er volgend spel efficienter mee omgaan. Maar die lunchbescherming is geen echte bescherming omdat een speler die vroeg stemt door dit simpelweg niet geluncht gaat worden.

De andere krachten zijn in balans prima ingeschat, maar ik weet niet of het voor deze kracht ook geldt.

wschoolf1

« Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2020, 18:26:32 »

Ik heb niet uitgebreid naar de rollenverdeling gekeken, maar ik kan me voorstellen dat daar rekening mee is gehouden? Ik vind het ergens juist wel interessant om die rol eens terug te zien.

Kid

« Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2020, 10:29:17 »

Kan dit board naar het archief? :') ik kom er af en toe per ongeluk terecht terwijl ik naar 521b wil, en het voelt dan echt alsof ik in een soort van rare droom ben beland XD
Beschamende fouten: oneindig in het kwadraat (13)
*Loeka is sowieso beter dan ik*
Pagina's: [1]   Omhoog