Nieuws

Meer dan WvW
Er is zoveel meer dan alleen Weerwolven. Bezoek het café, een meeting of organiseer zelf een competitie. :)

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: ~ Regels over het spel en de variant ~  (gelezen 513 keer)

Skunki

~ Regels over het spel en de variant ~
« Gepost op: 19 mei 2020, 11:47:32 »

Lees dit topic goed door, zodat evt. onduidelijkheden weggenomen kunnen worden!

Regels met betrekking tot de drietallen na elke nacht
Spoiler: toon
1. Drietallen moeten binnen de eerste 24 uur na de nacht besloten hebben wie welk voor- en nadeel ontvangt. Het liefst gebeurd dit in harmonie, maar bij twijfel is de keuze van de meerderheid geldend.
2. Voor- en nadelen waar mag in de uitleg staat, zijn deze uiteraard niet verplicht te gebruiken!
3. Het is niet toegestaan topics aan te maken in de drietal boards, in verband met overzicht voor na het spel!
4. De informatie in het drietalboard is privé, tenzij deelnemers besluiten hun informatie te delen met anderen. De spelleiding deelt niets over de inhoud van de boards.
5. Indien het drietal niet tot een besluit komt, zullen alle drie de deelnemers gestraft worden, zij zullen die ronde hun stemrecht verliezen, geen nachtacties uit kunnen voeren die nacht en een permanente stem tegen zich hebben bij de komende lynches. Note: De bedoeling is gewoon om tot een besluit te komen, dat is immers de variant, dus probeer een compromis te sluiten met je drietal als je een nadeel moet pakken, terwijl je dat niet wilt. Wij willen deze straf niet uitdelen!

Elke nieuwe speelronde zal men in formaties ingedeeld worden in een board, waarin zij voordelen, nadelen of geen van beide aan zullen treffen. In die formaties is het vervolgens de bedoeling om te bepalen wie welk voordeel, wie welk nadeel of wie zelfs helemaal niets krijgt.
Het is de bedoeling dat jullie hier unaniem over uit zullen komen, maar indien dit niet mogelijk is zal de meerderheid bepalen. (hou het leuk voor iedereen)

Alle potentiële voor- en nadelen die er kunnen zijn staan hieronder bij "potentiële voor- en nadelen". Hier hebben jullie als spelers dus een houvast aan.


Draaiboek
Spoiler: toon
Aan het begin van het spel heeft de spelleiding een "draaiboek" gemaakt op het dodenboard met daarin opgeschreven in welke speelronde welke voor- en nadelen verdeeld zouden worden, hoe de formaties elke speelronde worden bepaald, wat voor opdrachten de deelnemers krijgen en eventuele andere plottwists.
De indeling van de formaties zullen iedere ronde bepaald worden door opdrachten en vooraf bepaalde gebeurtenissen.


De potentiële voor- en nadelen
Gedurende het spel kunnen één of meerdere van onderstaande voor- en nadelen aangeboden worden in de drietallen. Elk voor- en nadeel kan dus nul, één of zelfs meermaals aangeboden worden.
Onder elk voor- en nadeel is aangegeven wanneer dit plaats vind in de nachtvolgorde.
Spoiler: toon
<>*- De komende nacht mag jij drie verschillende rollen aan de spelleider doorgeven van de "Rollen" bij de "Uitleg" op dit forum, indien deze rollen aan de start van het spel niet aanwezig waren, dan zal jij van rol ruilen met één van deze drie rollen. Een slechte speler kan hierdoor echter geen goedje worden, maar blijft slecht met de verkregen rol. Extra rollen en de neutrale rol “lijk” kunnen niet opgegeven worden voor deze actie. Rollen met meer dan één variant (Orc of Welp) worden niet gezien als "verschillende rollen" en kunnen dus niet op die manier ingestuurd worden naar de spelleiding. Neutrale rollen die door deze kracht worden verkregen na de derde nacht zullen automatisch voor de goede kant kiezen.
Uur van de nacht: Het vijfde uur: Rol wijzigingen

- De komende nacht kan jij geen (eventuele) nachtacties opgeven.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant.

<>- De komende nacht mag jij een speler naar keuze "bekijken" volgens de regels van de rol "ziener".
Uur van de nacht: Het vijfde uur: Visioenen

<>- De komende nacht mag jij een speler naar keuze "beschermen" volgens de regels van de rol "beschermengel".
Uur van de nacht: Het eerste uur: Nachtelijke activiteiten

<>- De komende nacht mag jij een speler naar keuze “opsluiten” volgens de regels van de rol “slotenmaker”.
Uur van de nacht: Het eerste uur: Nachtelijke activiteiten

<>- De komende nacht mag jij eenmalig de actie "hacken" volgens de regels van de rol "hacker" uitvoeren. Deze actie moet plaats vinden op jezelf en twee andere spelers.
Uur van de nacht: Het vijfde uur: Rol wijzigingen

<>- De komende nacht mag jij het huis van een andere speler naar keuze “in de fik mogen steken” volgens de regels van de rol “pyromaan”. Echter, heeft deze persoon geen speciale kracht (burger, normale wolf of gebruikte huurling), dan verkrijgt deze persoon de (eventuele) speciale krachten van de speler die deze actie uitvoerde.
Uur van de nacht: Het vijfde uur: Rol wijzigingen

<>- De komende nacht mag jij twee verschillende rollen opnoemen van een andere alliantie als die van jou, indien die rollen nog in het spel zitten wisselen die spelers van rol. Jij hoort niet of deze actie slaagt en tevens horen de gewisselde spelers ook niet met wie zij van rol zijn gewisseld, enkel dat ze gewisseld zijn van rol. Gebruikte krachten zullen na de wissel niet opnieuw gebruikt kunnen worden. De neutrale rol "lijk" indien deze erin zit, kan niet op deze manier verwisseld worden, evenals het wisselen van extra rollen is niet toegestaan!
Uur van de nacht: Het vijfde uur: Rol wijzigingen

- De komende nacht zal de (eventuele) nachtactie van deze speler (indien mogelijk) een uur in de nachtvolgorde verlaat worden.
Uur van de nacht: Uur nul (0) wordt één (1), nul punt één (0,1) wordt één punt één (1,1) etc.

- De komende nacht zal de (eventuele) nachtactie van deze speler (indien mogelijk) een uur in de nachtvolgorde vervroegd worden.
Uur twee (2) wordt één (1), etc.
Uur nul punt één (0,1) komt op die manier voor uur nul.
Uur nul wordt min nul, in het geval dat er meerdere yeti's actief zijn tijdens de nacht.

- De komende nacht zal jij een lunchbescherming hebben en dus niet door de wolven geluncht kunnen worden.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant.

- De komende nacht zal jij ongeacht je daadwerkelijke rol gezien worden als een willekeurig goede rol, echter zal een wissel op jou ongeacht je daadwerkelijke rol mislukken.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant. Dit gebeurd voor uur nul (0)

- De komende nacht zal jij ongeacht je daadwerkelijke rol gezien worden als een willekeurig slechte rol en zal een wissel op jou ongeacht je daadwerkelijke rol mislukken.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant. Dit gebeurd voor uur nul (0)

- De komende speelronde telt jouw stem normaal, dus eenmaal. Indien de stemming uiteindelijk gelijkspel wordt, zal jouw stem echter voor drie tellen, ongeacht of jij op één van de personen stemde over wie de gelijkspel ging. Dit vindt plaats voor de potentiële “extra” stemmen van adel, burgemeester, leugenwolf, gokker en stem wijzigende voordelen in dit spel.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant.

- De komende speelronde zal jouw stem dubbel tellen. Dus één extra stem ten opzichte van de normale stem. Een eventuele adel, burgemeester of gokker kan zijn totaal aantal stemmen niet vermenigvuldigen. Het is puur een +1 op de gegeven stem.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant.

- De komende speelronde zal jouw stem niet tellen, echter moet jij nog wel gewoon een stem plaatsen.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant.

- De komende speelronde zullen alle stemmen op jou dubbel tellen, indien jij slecht bent. Dus één extra stem ten opzichte van de normale stemmen. Een eventuele adel, burgemeester of gokker kan zijn totaal aantal stemmen niet vermenigvuldigen. Het is puur een +1 op de gegeven stemmen op jou (indien je slecht bent).
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant.

- De komende speelronde zullen alle stemmen op jou niet tellen, indien jij goed bent.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant.

- De speler die deze kracht krijgt heeft een 50% kans om geluncht te worden, in plaats van het oorspronkelijke slachtoffer van de wolven. Indien de wolven geen slachtoffer hebben opgegeven, dan zal de speler die deze kracht gekregen had dus ook niet geluncht worden.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant. De speler die deze kracht heeft heeft 50% kans om "vervangen" te worden met de naam die op de lunch staat. Indien er geen naam staat, kan deze speler die naam dus ook niet vervangen.

- De speler die deze kracht krijgt mag een andere speler naar keuze "schaapskleding" om doen, dit houdt in dat net als bij regels van de rol "wolf in schaapskleren" deze persoon vanaf nu tot het einde van het spel gezien wordt door zienende rollen als de rol en kant die deze speler heeft doorgegeven. De persoon die schaapskleding om krijgt zal dit niet horen van de spelleiding.
Uur van de nacht: Voor uur nul (0) wordt dit doorgevoerd.

- De speler die deze kracht krijgt mag een andere speler naar keuze "uitschakelen" voor de nacht. Dit wil zeggen dat als deze speler een speciale kracht heeft, die hij of zij wilde inzetten tijdens deze nacht. Dan zal deze actie niet door gaan. De spelleider noteert als het ware, alsof die speler geen nachtactie heeft opgestuurd voor die nacht. Indien deze speler een speciale kracht wilde inzetten tijdens de nacht, dan zal deze ook niet doorgaan.
Uur van de nacht: Voor uur nul (0) wordt dit doorgevoerd en worden {eventuele) actie(s) tenietgedaan.

<>**- De speler die deze kracht krijgt mag net als de rol "welp" vannacht de rol van een speler naar keuze raden bij de spelleider. Als dit klopt, dan is deze speler zonder zijn weten het gehele spel vanaf nu zijn stemkracht kwijt.
Als dit niet klopt, dan zal deze speler te horen krijgen dat hij met het voordeel "stemwelpen" mislukt gewelpt is.
Uur van de nacht: Het zesde uur: Moorden. (Het verschil ten opzichte van de normale welp, is dat de stem vanaf de komende ronde niet meer zal gelden voor de speler in kwestie).

- De speler die deze kracht krijgt mag tijdens de dag aan de spelleiding vragen of er gesjoemeld is met de getoonde rol van een overleden speler (er moet concreet benoemd worden welke speler men denkt dat mee gesjoemeld is). De spelleiding zal hierop “ja” of “nee” beantwoorden.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant, is immers overdag.

- De speler die deze kracht krijgt mag tijdens de dag aan de spelleiding vragen of er gesjoemeld is met de stemming tijdens een specifieke stemming (er moet concreet benoemd worden welke stemming men denkt dat mee gesjoemeld is). De spelleiding zal hierop “ja” of “nee” beantwoorden.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant, is immers overdag.

- De speler die deze kracht krijgt mag tijdens de dag aan de spelleiding vragen of er gesjoemeld is met de visioenen van een specifieke nacht door een illusiewolf (er moet concreet benoemd worden welke nacht men denkt dat mee gesjoemeld is). De spelleiding zal hierop “ja” of “nee” beantwoorden.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant, is immers overdag.

- De speler die deze kracht krijgt zal "ververst" worden. Dit houdt in dat gebruikte acties van de beul, priester, stalker, wijze burger, yeti, illusiewolf, ketter, leugenwolf, orc, stoorwolf, conversie wolf, grafdelver, hacker, heks, huurling, pyromaan en de extra rol cupido hun actie opnieuw mogen gebruiken. Een yeti krijgt slechts één poging terug niet twee. Een heks mag slechts één van haar acties opnieuw uitvoeren (naar eigen keuze). Een speler met de extra rol cupido kan op deze manier een trio vormen. De speler die deze kracht krijgt mag slechts één actie verversen, indien hij of zij er meerdere had.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant, de verversing vind overdag plaats.

- De speler die deze kracht krijgt zal een “upgrade potion” oftewel “versterkingsdrank” krijgen. Indien de speler die deze kracht krijgt een priester of ketter is, dan zal zijn of haar wat vanaf nu werken op zowel wolven, ketters als heksen. Indien de speler die deze kracht krijgt geen priester of ketter is, dan zal er niets gebeuren.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant, de kracht vind overdag al plaats.

- De speler die deze kracht krijgt zal IJzeren Hein krijgen als extra rol, indien deze speler al IJzeren Hein heeft zal deze speler zijn IJzeren Hein juist verliezen!
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant, de verandering van het hebben of verliezen van IJzeren Hein vind direct overdag al plaats.

- De speler die deze kracht krijgt zal mogen delen binnen zijn drietal of hij of zij in het bezit is van een “nachtactie”. Indien de gegeven bewering klopt, dan zal de stem van deze speler tijdens de komende lynch verdubbeld worden en is deze immuun voor de lynch deze ronde. Dus één extra stem ten opzichte van de normale stemmen. Een eventuele adel, burgemeester of gokker kan zijn totaal aantal stemmen niet vermenigvuldigen. Het is puur een +1 op de gegeven stem. Indien deze gegeven bewering niet klopt, dan gebeurt er niets.
De spelleiding zal niet bevestigen noch ontkennen in het gedeelde topic of het gemaakte statement klopt.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant.

***- De speler die deze kracht krijgt zal vanaf nu tot aan het einde van het spel in de eerste 24 uur na de deadline moeten stemmen. Deze stem mag niet gewijzigd worden. Deze speler zal vanaf nu tot het einde van het spel immuun zijn tegen de lynch en kan ook niet geluncht worden, echter wanneer de speler op wie hij tijdens de lynch stemde ook daadwerkelijk de meeste stemmen krijgt tijdens de lynch. Dan verdwijnt deze kracht en kan deze speler de gehele dag stemmen en is deze speler weer lynch- en lunchbaar,
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant. Op het moment dat de persoon met deze kracht tijdens de lynch stemt op iemand die daadwerkelijk de meeste stemmen ontvangen heeft, dan zal de lunchbescherming direct komen te vervallen voor de nacht die direct na die lynch valt.

- De speler die deze kracht krijgt zal zijn alliantie mogen delen binnen zijn drietal. Indien deze genoemde alliantie klopt, dan zal de stem van deze speler tijdens de komende lynch verdubbeld worden en is deze immuun voor de lynch deze ronde. Dus één extra stem ten opzichte van de normale stemmen. Een eventuele adel, burgemeester of gokker kan zijn totaal aantal stemmen niet vermenigvuldigen. Het is puur een +1 op de gegeven stem. Indien deze genoemde alliantie niet klopt, dan gebeurt er niets.
De spelleiding zal niet bevestigen noch ontkennen in het gedeelde topic of het gemaakte statement klopt.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant.

- De speler die deze kracht krijgt, indien deze speler een nachtactie heeft die 's nachts één of meerdere mensen mag aanwijzen, mag er nu één extra aanwijzen. Dus een dorpsgek, gezegende, helderziende, jager (indien deze 's nachts sterft), stalker, valse engel, ziener, apostaat, orc, sjamaan, vervloekte, conversie wolf, welp, hacker, doodsdrankje van de heks, huurling, lijk, pyromaan, een wolf die de lunch plaatst en slotenmaker zouden een extra speler aan kunnen wijzen voor hun actie in de nacht. Indien deze speler geen nachtactie heeft die ’s nachts één of meerdere mensen mag aanwijzen, dan gebeurd er niets. Indien deze speler meerdere nachtelijke acties heeft, waarbij hij of zij mensen kan aanwijzen, dan zal deze speler slechts één actie op twee personen mogen zetten.
Uur van de nacht: Simpelweg een extra "target" voor de al bestaande plek in de nachtvolgorde.

- De speler die deze kracht krijgt, zal een geheim met zich meedragen.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant? ???

- Deze speelronde mag en moet jij maximaal één post in het discussietopic maken, die mag zoals gewoonlijk niet gewijzigd of verwijderd worden.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant.

- Indien de speler die deze kracht krijgt “jager” is, dan krijgt deze jager als “speciale kracht” dat hij “spiritueel” wordt. Op het moment dat de jager sterft tijdens het spel en een slechte rol dood schiet, dan zal deze speler veranderen in een spook. Een spook is eveneens goed en wint als de goedjes winnen. Een spook mag echter niet stemmen, mag niet meer netwerken en zal ook niet meer betrokken zijn bij het verdelen van voor- en nadelen. Hij of zij mag zich enkel nog mengen door middel van het discussietopic. Indien de speler die deze kracht krijgt geen “jager” is, dan gebeurd er niets.
Spiritualiteit is een "extra rol" die je niet kwijt kunt raken. Een jager met spiritualiteit kan door wissel dus zijn jagerschap verliezen, maar zijn spiritualiteit niet. Andersom kan een speler die geen jager is door een wisselactie jager worden met al eerder verworven spiritualiteit.
Uur van de nacht: Nachtvolgorde niet relevant, de verandering van het verkrijgen van spirituele krachten vind direct overdag al plaats.


Dit is ook het topic waarin jullie evt. vragen kunnen stellen over het spel, de variant of de voor- en nadelen, tevens mag dit via PM gesteld worden!
Gelogd

Skunki

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2020, 11:50:15 »

De nachtvolgorde
Verschillende spelleiders houden een andere nachtvolgorde aan. Om onduidelijkheid te voorkomen staat hieronder de nachtvolgorde die in dit spel gehanteerd wordt.
Rollen die in hetzelfde uur vallen als andere rollen of die vallen in hetzelfde uur als bijzondere krachten (voor- en nadelen), zullen afgehandeld worden in de volgorde waarin deze opgestuurd zijn naar de spelleiding.
Spoiler: toon
Voor de nacht:
- Burgemeester verkiezing
- Lynch

Aan de start van de nacht; Uur nul (uur 0): Yeti
Eventuele yeti heeft effect over alle acties van de nacht. Alle acties die hieronder, 's nachts plaats vinden, zijn onderhevig aan de yeti.

Uur nul punt één (uur 0,1): Zegenen en vervloeken
Gezegende: zegent alle acties die hieronder, 's nachts plaats vinden, waar de gezegende effect op kan hebben.
Vervloekte: vervloekt alle acties die hieronder, 's nachts plaats vinden, waar de vervloekte effect op kan hebben.

Het eerste uur: nachtelijke activiteiten
Beschermengel beschermt tijdens het derde uur (tegen lunch) en beschermt het vijfde uur (tegen sjamaan).
Gokker koopt "tijdens het eerste uur" van de nacht en ontvangt na de nacht resultaat.
Stalker stalkt "tijdens het eerste uur" van de nacht en ontvangt na de nacht resultaat.
Valse engel kiest  "tijdens het eerste uur" van de nacht en ontvangt na de nacht eventueel resultaat.
Vriend logeert "tijdens het eerste uur" van de nacht en ontvangt na de nacht eventueel resultaat.
Apostaat beschermt tijdens het derde uur tegen de beschermengel, en tegen ziener, helderziende of één persoon die de dorpsgek kan zien in het vijfde uur (zie rolomschrijving mbt dorpsgek voor uitleg).
Illusiewolf doet zijn actie "tijdens het eerste uur" van de nacht en heeft effect op het vijfde uur: visioenen.
Stoorwolf doet zijn actie  "tijdens het eerste uur" van de nacht en wordt uitgevoerd op het opgegeven moment in het spel.
Slotenmaker doet zijn actie "tijdens het eerste uur" van de nacht tot aan het einde van de nacht.

Het tweede uur: Wissels
De wisselaar wisselt van rol.
De huidenwisselaar wisselt voor de komende nacht en dag met iemand van huid.

Het derde uur: Weerwolven
Lunch: De wolven vermoorden iemand.
Conversie: De conversiewolf converteert iemand.

Het vierde uur: De heks gebruikt levenselixer
Heks: De heks kan het slachtoffer van de wolven redden van de dood.

Het vijfde uur: Visioenen
Dorpsgek: Krijgt visioen
Helderziende: Krijgt visioen
Ziener: Krijgt visioen
Sjamaan: Krijgt visioen

Het vijfde uur: Rol wijzigingen
Hacker: Drie spelers wisselen van rol, maar niet van alliantie.
Grafdelver: Graaft het slachtoffer van de wolven op en verandert deze in een lijk.
Grafrover: Graaft het lynch-slachtoffer van de afgelopen lynch op en steelt diens rol.
Pyromaan: Zet een huis in brand en verandert de eigenaar ervan in een Burger of Slechte Burger.

Het zesde uur: Moorden
Yeti: Indien samen met de Orc buiten, sterft de Orc.
Orc: Vermoord iemand
Lijk: Vermoord iemand
Welp: Vermoord iemand
Heks: Vermoord iemand
Huurling: Vermoord iemand

Het zevende uur: Opgroeiende welpen - alleen nacht 5
Welp groeit op.



1. Activiteit
1. Je moet elke speldag een stem uitbrengen in het speltopic.
2. Je moet elke speldag actief meedoen aan het overleg op het drietalboard (na nacht 1)
3. Je moet elke speldag actief zijn ofwel in discussie ofwel in netwerken.

Mocht er getwijfeld worden aan de activiteit dan zal dit bestraft worden volgens de normale activiteitsregels.

2. PM's
Zet spel 521 in het onderwerp van je PM's, dan kunnen spelgerelateerde zaken niet over het hoofd worden gezien en op die manier niet doorgevoerd of beantwoord worden!
Stuur spelinhoudelijke PM's altijd in een nieuwe PM naar Kevindemen en mij, zo kunnen ze niet vergeten worden.
Gelogd

Skunki

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2020, 11:55:07 »

FAQ
Wat wordt bedoeld met "Rollen met meer dan één variant (Orc of Welp) worden niet gezien als "verschillende rollen" en kunnen dus niet op die manier ingestuurd worden naar de spelleiding"? - Deze vraag gaat over het voordeel waar een * (sterretje) voor is geplaatst.
Het gaat er bij dit voordeel om dat je orc of welp in verschillende vormen (1, 2 of 3) niet kunt opgeven als "verschillende rollen". Dus als je een welp of orc wilt insturen, mag je slechts één versie ervan opsturen. Het is dus niet mogelijk om drie vormen van welpen op te sturen of twee vormen van orcen en een derde rol naar keuze.

Krijgt de speler die de welpkracht gebruikt wel te horen of dit is gelukt of niet? - Deze vraag gaat over het voordeel waar een ** (twee sterretjes) voor is geplaatst.
Dit krijgt de persoon die deze kracht had uitgevoerd WEL! te weten.


Citaat
Alle rollen die jullie aan het begin van het spel hebben gekregen kunnen directe interactie met de voor- en nadelen hebben.
Belangrijk: Enkele verschillende voor- en nadelen hebben een specifiek uur gekregen tijdens de nachtvolgorde, mocht één van onderstaande rollen in hetzelfde uur vallen zal dit zoals altijd behandeld worden in de volgorde van insturen!

Gezegende / vervloekte = Zorgt ervoor dat een voor-/ nadeel die iemand kan inzetten niet door kan gaan.

Dorpsgek/ helderziende/ ziener/ sjamaan = Kan spelers potentieel anders zien dan ze zijn door voor-/ nadelen, zoals beschreven.

Stalker = Mocht de speler die gestalkt worden 's nachts een voor-/ nadeel inzet, dan hoort de stalker dit op dezelfde manier als normaal.

Yeti = Heeft zoals normaal een 50% kans om ingezette voor-/ nadelen te laten falen, naast de normale wijze van yeti's.

Slotenmaker = Zorgt ervoor dat een voor- nadeel die iemand kan inzetten niet doorgaat.

(De voor-/ nadelen die ik bedoelde bij gezegende, vervloekte en slotenmaker die invloed kunnen hebben op de uitvoer ervan heb ik <> voor gezet)
Waar zijn de opdrachten voor bedoeld?
Ik heb de manier hoe drietallen nu en in de toekomst vast gelegd in het dodenboard, dus zeg degene die het hoogste of laagste getal heeft ingevuld zit in drietal 1 (voorbeeld).
Op die manier heb ik als host tijdens het spel nul invloed op wie bij wie in drietallen komt en wanneer.

Ik heb vooraf afgesproken/ opgeschreven in het dodenboard op basis waarvan de drietallen nu en in de toekomst worden gevormd. Als jullie dus die opdrachten maken, is het geen wat jullie invullen in combinatie wat met vooraf is "opgeschreven" de manier waarop de drietallen bepaald worden.

Het is dus een manier om achteraf te kunnen bewijzen dat de drietallen daadwerkelijk "random" zijn bepaald.


Worden antwoorden op opdrachten ingevuld voor alle deelnemers of alleen alle actieve levende deelnemers?
Opdrachten zullen tijdens het spel enkel voor en over actieve deelnemers zijn, tenzij anders vermeld!


Mocht er een lynch-/ lunchbescherming verdiend worden in een spelronde, dan is het lullig om die mensen met terugwerkende kracht in diezelfde ronde ook nog eens 24 uur na de afgelopen nacht te laten stemmen.
Dus mocht die kracht erin komen (of nu al) dan hebben die mensen de eerste keer nog 24 uur extra gekregen (stel dat hij er nu al in zit, dus zondag 23:00 uur gisteren ipv zaterdag 23:00 uur)
In de toekomst geldt die regel zoals deze stond beschreven in de variant.


Mocht er tijdens een speelronde een stem meerdere keren meetellen door een verdiend voordeel, dan hoeft iemand dus maar op één persoon te stemmen. De spelleider telt die extra stemmen achter de schermen erbij op.


Mocht de kracht om je stem drie keer te laten tellen, indien er een gelijkspel is, verdiend worden als voordeel. Dan zal de spelleider die gelijkspel tellen voordat stem veranderende voordelen/ acties plaats vinden. Dus iemand die die kracht krijgt hoeft niet achter de schermen te horen of stemmen ongeldig zijn, extra tellen en dergelijke. Dus de spelleider telt de stemmen eerst "alsof ieders stem 1 keer telt". Is het dan gelijkspel? Dan telt de stem van de persoon met deze kracht 3 keer. Vervolgens worden alle stem veranderende krachten door de spelleider afgehandeld.

Mag er op jezelf gestemd worden?
Ja, de 24-uurs-stemmen-voordeel is na de herstart aangepast. Dus dit mag.
Gelogd

Skunki

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #3 Gepost op: 19 mei 2020, 11:55:38 »

Mochten jullie mij op de hoogte willen houden tijdens het spel (meenemen in netwerken e.d.) dan wordt dat zeker gewaardeerd!  O0 :D
Gelogd

Skunki

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #4 Gepost op: 19 mei 2020, 12:58:04 »

Wijzigingen na herstart:
- De invloed van de opdrachten zal veelal geplaatst worden bij de opdrachten, zodat men hierover kan brainstormen en kletsen met elkaar.
- Wisselen van twee rollen verduidelijkt.
- Drietal stemmen krijgen in plaats van één-voordeel is verduidelijkt.
- Stem niet meetellen-voordeel is verduidelijkt.
- Welp een andere speler zijn stemrecht weg-voordeel is aangepast. Als er mislukt gewelpt wordt op iemand wordt dit gemeld. Als de welpactie slaagt, zal dit voor beide partijen nog steeds niet gemeld worden.
- Ververs-voordeel is verduidelijkt/ aangepast.
- De "deel of je speciale krachten hebt"-voordeel is veranderd naar "deel of je nachtkrachten hebt"-voordeel.
- De lynch-/lunch bescherming en in de eerste 24 uur stemmen-voordeel is aangepast. Als degene op wie jij stemt de meeste stemmen krijgt, dan zal jij je kracht al verliezen. Eveneens betekend de lynchbescherming, net als bij gokkers en dergelijke, dat er inderdaad geen lynch zal zijn die ronde.
- Het "extra aanwijs"-voordeel is aangepast/ verduidelijkt. Indien een speler met dit voordeel meerdere acties heeft 's nachts die op "1 persoon ingezet moeten worden", kan deze speler niet al die acties op meerdere mensen inzetten, maar moet er één van de acties gekozen worden, waarop dat gebeurd.
- De "je mag maximaal één post in het discussietopic" is het gedeelte aan toegevoegd dat er ook verplicht wel één moet zijn, aangezien je anders volgens de inactiviteitsregels van dit spel niet actief bent.
Gelogd

Skunki

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #5 Gepost op: 20 mei 2020, 16:54:19 »

Reminder!

Mocht je je opdracht, nachtactie of iets nog door moeten geven. Vergeet dit dan niet naar zowel mij als Kevindemen te sturen.
De eerdere acties + opdrachten zijn al achter de schermen verwerkt (opgeschreven), dus het gaat puur om mensen die dat nu nog moeten doen, op die manier zal de nacht vanavond ook sneller zijn! Dank u!
Gelogd

Skunki

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #6 Gepost op: 21 mei 2020, 23:44:41 »

Mocht er een lynch-/ lynchbescherming icm 24 uursstem verdiend zijn moet(en) die persoon(personen) voor vrijdag 23:00 gestemd hebben mogen zij na die tijd niet meer wijzigen
Gelogd

RoNoS

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #7 Gepost op: 22 mei 2020, 09:25:42 »

Mocht er een lynch-/ lynchbescherming icm 24 uursstem verdiend zijn moet(en) die persoon(personen) voor vrijdag 23:00 gestemd hebben mogen zij na die tijd niet meer wijzigen
Dus je mag wel voor 23 uur nog wijzigen? Dat is dan anders dan de vorige keer. Toen stond er:

Citaat
De speler die deze kracht krijgt zal vanaf nu tot aan het einde van het spel in de eerste 24 uur na de deadline moeten stemmen. Deze stem mag niet gewijzigd worden.

Klopt dat?
Gelogd
Guess who's back, back again...

Skunki

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #8 Gepost op: 22 mei 2020, 09:33:04 »

Dat is inconsistent van mij, die persoon mag binnen de eerste 24 uur van mij zijn of haar stem wijzigen.
Dus normaal gesproken tijdens de 24 uur dat het discussietopic op slot zit en op dit moment tot vanavond 23:00.

Daarna mag de stempost inderdaad niet meer gewijzigd worden. Mijn excuses van de inconsistentie!
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2020, 09:34:49 door Skunki »
Gelogd

RoNoS

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #9 Gepost op: 24 mei 2020, 00:01:08 »

Citaat
Alle deelnemers moeten mij sturen of zij Pandora's Box willen openen. En zo ja, met wie zij de inhoud zouden willen delen.
Dus je stuurt in Ja of Nee, en indien Ja, 1 andere naam?
Gelogd
Guess who's back, back again...

Skunki

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #10 Gepost op: 24 mei 2020, 02:25:36 »

Dat klopt
Gelogd

Skunki

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #11 Gepost op: 25 mei 2020, 12:49:59 »

Stemverlies; hoe werkt dat?
Stemverlies werkt als een min één (-1) op je uitgedeelde stemmen, waarbij dit uiteraard een positieve stem op kan leveren voor de persoon op wie je stemt.

Mocht iemand zijn stem zijn verloren door een stem-welp-actie, dan geldt het volgende concreet:
- Ben je een speler zonder extra stemachtige krachten, dan heb je vanaf nu nul stemmen (niet -1).
- Ben je gokker met extra stemmen of heb je een rol zonder extra stemmen, maar heb je voordelen verdiend in je drietal die je twee of drie stemmen geven, dan haal ik daar achter de schermen daar 1 vanaf. Dus je voordeel werkt wel, maar de stem-welp-actie zorgt ervoor dat er 1 vanaf gaat.
- Ben je adellijk? Dan heb je enkel 1 stem als je op een wolf stemt, anders heb je nul stemmen.
- Ben je leugenwolf? Dan heb je, tenzij je een stemvoordeel hebt verdiend in je drietal, geen stem. Als je over je stem liegt, terwijl je stem voor nul telt, dan zul je wel wijzigen, maar zal dat uiteraard ook nul opleveren.

Combineren van bovenstaande is mogelijk, maar de simpele regel is gewoon dat ik -1 doe, en zolang je niet onder de nul komt, is dat je stem.
Gelogd

Skunki

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #12 Gepost op: 25 mei 2020, 15:13:10 »

"Het wegpoets voordeel"

Als iemand wordt weggepoetst, krijgt deze (ongeacht het hebben van nachtacties) dat al zijn of haar (eventuele) nachtacties of verdiende voordelen die 's nachts ingezet zouden worden, zijn weggegumt.
In het geval dat de nachtactie (dus niet het voordeel) een gelimiteerd aantal keer gebruikt kan worden, zal het dus opnieuw gebruikt kunnen worden. Het is bij de spelleider alsof de speler in kwestie de actie in kwestie uberhaupt niet gedaan heeft.
Gelogd

Skunki

Re: ~ Regels over het spel en de variant ~
« Reactie #13 Gepost op: 26 mei 2020, 12:16:20 »

Aanpassing lynch-/ lunchbescherming voordeel:
Mocht je een lynch-/ lunchbescherming hebben, dan vervalt deze net als bij een prins nadat deze gebruikt is.
Dus naast dat de lynch-/ lunchbescherming (en de daarbij behorende plicht in de eerste 24 uur te stemmen) verdwijnt als degene op wie jij stemt gelyncht (zou worden). Verlies je die ook als jij gelyncht of geluncht wordt.

De spelers die in het bezit waren tot op heden met deze kracht heb ik gesproken en hebben ook aangegeven het hiermee eens te zijn, omdat die kracht anders te sterk is.

Hopende hierbij iedereen geïnformeerd te hebben!
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog