Nieuws

Zin in een potje weerwolven van wakkerdam?

Klik dan hier en meld je aan!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17   Omlaag

Auteur Topic: Discussietopic  (gelezen 2024 keer)

SpiritReacher

Re: Discussietopic
« Reactie #210 Gepost op: 21 november 2020, 21:23:09 »

Beetje jammer om nu een Burger te lynchen.
Misschien beter Femsel, die is gewoon wolf.
Ja, stop maar, ik ga hier dus geen plaatje doen.

maartenrambo

« Reactie #211 Gepost op: 22 november 2020, 09:02:29 »

Sr waar haal jij die informatie weg dat femsel wolf is?

"Then we’ll have to out on Tauntauns"
-- Han Solo
Rollen van mij

Robin89

« Reactie #212 Gepost op: 22 november 2020, 10:17:09 »

Sr waar haal jij die informatie weg dat femsel wolf is?

Ja, dat gaat ie natuurlijk niet toelichten zoals we inmiddels gewend zijn.

Hier even kort mijn gedachten:
Loetje is dus of priester of ketter. Ik neig eigenlijk naar priester en dat betekent dat zij en Bloodwolf niet langer verdacht zijn. Al houd ik wel in mijn achterhoofd dat het natuurlijk ook een opzetje kan zijn tussen hen allebei dat ze als wolven (Loetje dan als ketter) hebben bekokstoofd XD Maar dat lijkt me onwaarschijnlijker dan het eerste scenario.

Dan de andere spelers: zoals gezegd, vallen Smiekero, Morgothoan en Wurn voor mij ook wel af als wolven vanwege hun stemmen op ajjb de vorige ronde. Gnoe vertrouw ik ook (achter de schermen contact mee gehad en als hij wolf is, dan vreet ik echt mijn schoenen op). Jessica heb ik ook achter de schermen gesproken en ik neig bij haar ook naar vertrouwen. Ze lijkt oprecht goed op zoek te zijn naar de wolven in ons midden.

Dan houden we nog over: Fannie, Femsel, Maarten, T4nd en Spiritreacher. Over Fannie heb ik nu al bij meerdere mensen gelezen dat ze blijkbaar bepaalde geruchten hebben gehoord en dat ze vervolgens concluderen dat zij goed is. Verder heb ik Fannie zelf ook gesproken achter de schermen en zij kwam behoorlijk betrouwbaar op mij over (al heb ik nog steeds geen idee waar die geruchten over gaan). Daarom zet ik haar nu ook op "goed".
Vier mensen blijven dan over (Femsel, Maarten, T4nd en Spiritreacher). Van Femsel en Maarten heb ik hier niet heel veel gezien als ik het me goed herinner. Maar ik heb ook verder totaal geen informatie over hen. T4nd is wel wat actiever maar hij komt op de ιιn of andere manier niet heel verdacht over. En dan kom ik op Spiritreacher, die elke stemkeuze weigert toe te lichten, achter de schermen blijkbaar loopt te roepen dat hij neutraal is en slecht wil worden en nu ineens zegt dat hij een burger is?! Totaal niet te volgen en voor mij persoonlijk maakt hij dit spel er op deze manier niet leuker op. Ook al denk ik niet dat hij een wolf is (maar mogelijk wel een neutraaltje die slecht wil worden) ga ik lekker meeschapen op Spiritreacher om de hiervoor genoemde redenen. Dat dit spel na zijn exit misschien weer wat leuker wordt, zou voor mij al winst zijn.

SpiritReacher

« Reactie #213 Gepost op: 22 november 2020, 12:10:56 »

@Robin89
Volgens mij is mijn speelstijl niet verboden en is iemand er uit stemmen om persoonlijke redenen dat juist wel?

Anyway, aangezien men van mij meer verwacht, zal ik zodra ik thuis ben (hopelijk binnen 1 uur) mijn hele spel even toelichten. Hopelijk heb ik daarmee wat mensen content gesteld.

Robin89

« Reactie #214 Gepost op: 22 november 2020, 12:14:36 »

@Robin89
Volgens mij is mijn speelstijl niet verboden en is iemand er uit stemmen om persoonlijke redenen dat juist wel?

Anyway, aangezien men van mij meer verwacht, zal ik zodra ik thuis ben (hopelijk binnen 1 uur) mijn hele spel even toelichten. Hopelijk heb ik daarmee wat mensen content gesteld.

Niet alleen persoonlijke redenen, zoals je kan lezen. Maar ik ben benieuwd waar je mee komt.

Skunki

« Reactie #215 Gepost op: 22 november 2020, 12:29:08 »

Spelleider modus
Ik krijg over en weer berichten dat men de provocerende, agressieve, op man af gemaakte opmerkingen over en weer het spelplezier wegneemt bij mensen.

We spelen allemaal hopelijk een spelletje omdat we er plezier uit halen en dit plezier ook voor de ander gunnen, dus ik wil iedereen vragen om het spel het spel te laten. Als je moeite hebt met mensen om hun persoonlijkheid laat dit buiten het spel.

En nu weer allemaal gezellig, lief en leuk spelen!

SpiritReacher

« Reactie #216 Gepost op: 22 november 2020, 13:14:54 »

Ok. Laat ik beginnen met een algemeen bericht over mijn speelstijl;
Normaal speel ik zeer onconventioneel, ik probeer overal zo mogelijk chaos te maken, ben zeer actief in het dtopic en heb met iedereen op z'n minst 1 pm/whatsapp/whatever gewisseld.
Dit spel heb ik er voor gekozen om meer vanaf de zijlijn te spelen. Te aanschouwen, te analyseren, niet te veel praten. Gewoon het spel spelen, maar dan op non-actief. Ik had echter niet verwacht dat ik juist daardoor verdacht zou worden. Ik had ook niet verwacht dat ik zo snel zou opgeven en toch extreem veel ben gaan pm-en en het spel niet uit mijn hoofd krijg. Het feit dat ik hier niet actief ben, betekent niet dat ik niet actief ben. Ik heb het enkel anders proberen aan te pakken, dat heeft gefaald. Les geleerd. Echter, ik hoop dat men kan zien dat een andere speelstijl niet per se betekent dat ik goed/slecht/eenhoorn ben. Ik speel stupide; of ik nu beul, g/s-koppel, conversiewolf of grafdelver ben. Het spel is voor mij een spel en daar probeer ik lekker roet in te gooien en vlammetjes in op te stoken. Daarbij was het nergens mijn intentie om daarmee bruggen te branden en mensen te kwetsen. Ik zal vanaf nu terugkeren naar mijn gebruikelijke dtopic-posts in combinatie met netwerken en ik zal mijn persoonlijkheid een klein beetje terugdraaien.

Dan, wat ik tot nu toe denk over wie. Dit is tevens geupdate naar het heden. Dus er zullen hier dingen in staan die anders zijn dan dat ik ze eerst gecommuniceerd heb;

Mijn "Niet-Op-Stemmen-Lijst;"
- Laten we beginnen met de Ajjbb-stemmers; Deze spelers categoriseer ik onder Goed. Zeker met een spreiding tussen Ajjbb en Ricktorreman, zou een simpele stemwissel naar Rick (om een Conversiewolf te behouden) zeer aannemelijk zijn. Ik ga ervan uit dat al deze stemmers dus goed zijn; Wurn, Smiekero, Morgothoan.

- Spelers met wie ik achter de schermen contact heb en actief Neutraal geclaimd heb en aangegeven heb om Slecht bij te worden en niet happen; Ik claim graag Neutraal. Al is het maar om mensen uit de kast te lokken. Neutraal claimen geeft vaak veel info en conversatie. Het biedt een mogelijkheid tot een "open spel". Beide kanten van het mes worden hierin besproken. Ja, het klopt, ik gaf consistent sterk aan een voorkeur voor slecht te hebben. Echter, kijkend naar mijn vorige spellen, doe ik dit altijd. Zodra een spel begint, heeft mijn voorkeur altijd slecht. Een dood g/s-koppel is iets wat voor beide kanten voordelig is, dus ik hield mijn toneelstuk op. In de waarheid ben ik goed, wat velen betwijfelen, maar ik claim graag neutraal. Een aantal spelers hapten totaal niet (niemand trouwens), maar deze spelers wil ik graag onder Goed zetten. Deze spelers zijn; t4nd, loetjef, fannieklm.
 Verder zie ik veel de naam van fannie vallen. Schijnbaar was zij verdacht, maar toen ging er een verhaal rond dat ze goed was. Mensen wilden voor haar instaan en dat was genoeg. Ik vind het vervolgens extreem ironisch dat ik Target 1 ben, maar men schijnbaar wel Fannie vertrouwt. Aangezien ik degene ben die mijn hand in het vuur gestoken heeft voor haar. Schijnbaar ben ik niet te vertrouwen, maar wie ik zeg wie te vertrouwen is, is wel betrouwbare informatie? Ach ja; het komt er op neer; ik ben degene die als eerst zei dat Fannie goed was. Dus hopelijk wekt dit enig vertrouwen jegens mij.
T4nd en loetjef heb ik allebei contact meegehad en enkel aangegeven sterke voorkeuren heb voor Slecht. Bij beiden wel aangegeven uiteindelijk goed te worden. Misschien wat abrupter bij de een dan bij de ander, maar desalniettemin.

- Bloodwolf vertrouw ik nu als logisch gevolg op de wateractie van Loetjef. Ik geloof dat zij oprecht Priester is en Bloodwolf dus niet geen wolf (of toch Ketter, maar ach).

- Gnoe en Robin; Deze spelers hebben Ajjbb het voordeel van de twijfel gegeven en dat hebben ze even gevoeld. In het begin vond ik, zoals ik het toen noemde, "naief" om iemand te vertrouwen met een jagerclaim. Maar als er zoveel onderling contact is geweest tussen deze groep van spelers en de manier hoe ze hier discussieren en met sterke gevolgtrekkingen en conclusies komen, neig ik toch naar de kant van Goed voor zowel Gnoe als Robin. Het feit dat ik plots van stem verander, is niet omdat ik daartoe gevraagd was of iets dergelijks. Nadat ik wat nagedacht had, kwam ik zelf tot een conclusie dat Gnoe (en Robin uiteindelijk) wel goed moesten zijn.

"Uh-Oh"-lijstje;
- Femsel; Desondanks ik eerst riep dat Femsel Wolf was, wil ik dit toch terugtrekken. Ik stemde vooral op haar, omdat Wurn op haar stemde. Ik denk dat ik het meest met Wurn contacht heb gehad dit spel en zijn stem leek logisch in mijn ogen. Echter, toen zag ik Femsels eerste stem. Deze was op Waterwork, wie lunch was. Ik vind het onlogisch dat een wolf stemt voor een Lynch op een speler die op de Lunch staat. Dus Femsel is toch van het Lijstje af. Maar ik houd het idee graag in mijn achterhoofd.

- Maartenrambo; Maartenrambo is een speler over wie ik weinig informatie heb. Hij heeft al meerdere keren op mij gestemd, maar gezien mijn speelstijl kan ik daar volledig inkomen. Wat vooral interessant is, is zijn eerste stem. Deze stond op Jessica. Jessica stemde ook op Maarten. Deze 2 spelers zijn de enige nog-niet-op-mijn-lijstje-staande-spelers. Dus dat vond ik zeer interessant. Later in het spel veranderde Maarten zijn stem naar mij, prima. Houd ik in de gaten, maar niet per se wolf.

WOLF!-lijst;
- Jessicavd; De enige speler over wie ik niets zie behalve Slecht. Zij is de enige speler of wie ik niets positiefs kan zeggen. Geen idee. Ze houdt zich op de achtergrond, misschien om te schuilen. Maar wat meest tegen haar spreekt is het feit dat ze op Maarten stemde (wat hem eventueel zelfs Goed maakt), en vervolgens een wissel deed naar Rick (om Ajjbb te beschermen). Verder heb ik geen persoonlijk contact met haar gehad. Maar dat is voor mij genoeg om nu, uiteindelijk, op haar te stemmen.

Dank jullie wel voor het luisteren naar mijn TED-Talk.

jessicavd

« Reactie #217 Gepost op: 22 november 2020, 15:31:37 »

Ok. Laat ik beginnen met een algemeen bericht over mijn speelstijl;
Normaal speel ik zeer onconventioneel, ik probeer overal zo mogelijk chaos te maken, ben zeer actief in het dtopic en heb met iedereen op z'n minst 1 pm/whatsapp/whatever gewisseld.
Dit spel heb ik er voor gekozen om meer vanaf de zijlijn te spelen. Te aanschouwen, te analyseren, niet te veel praten. Gewoon het spel spelen, maar dan op non-actief. Ik had echter niet verwacht dat ik juist daardoor verdacht zou worden. Ik had ook niet verwacht dat ik zo snel zou opgeven en toch extreem veel ben gaan pm-en en het spel niet uit mijn hoofd krijg. Het feit dat ik hier niet actief ben, betekent niet dat ik niet actief ben. Ik heb het enkel anders proberen aan te pakken, dat heeft gefaald. Les geleerd. Echter, ik hoop dat men kan zien dat een andere speelstijl niet per se betekent dat ik goed/slecht/eenhoorn ben. Ik speel stupide; of ik nu beul, g/s-koppel, conversiewolf of grafdelver ben. Het spel is voor mij een spel en daar probeer ik lekker roet in te gooien en vlammetjes in op te stoken. Daarbij was het nergens mijn intentie om daarmee bruggen te branden en mensen te kwetsen. Ik zal vanaf nu terugkeren naar mijn gebruikelijke dtopic-posts in combinatie met netwerken en ik zal mijn persoonlijkheid een klein beetje terugdraaien.

Dan, wat ik tot nu toe denk over wie. Dit is tevens geupdate naar het heden. Dus er zullen hier dingen in staan die anders zijn dan dat ik ze eerst gecommuniceerd heb;

Mijn "Niet-Op-Stemmen-Lijst;"
- Laten we beginnen met de Ajjbb-stemmers; Deze spelers categoriseer ik onder Goed. Zeker met een spreiding tussen Ajjbb en Ricktorreman, zou een simpele stemwissel naar Rick (om een Conversiewolf te behouden) zeer aannemelijk zijn. Ik ga ervan uit dat al deze stemmers dus goed zijn; Wurn, Smiekero, Morgothoan.

- Spelers met wie ik achter de schermen contact heb en actief Neutraal geclaimd heb en aangegeven heb om Slecht bij te worden en niet happen; Ik claim graag Neutraal. Al is het maar om mensen uit de kast te lokken. Neutraal claimen geeft vaak veel info en conversatie. Het biedt een mogelijkheid tot een "open spel". Beide kanten van het mes worden hierin besproken. Ja, het klopt, ik gaf consistent sterk aan een voorkeur voor slecht te hebben. Echter, kijkend naar mijn vorige spellen, doe ik dit altijd. Zodra een spel begint, heeft mijn voorkeur altijd slecht. Een dood g/s-koppel is iets wat voor beide kanten voordelig is, dus ik hield mijn toneelstuk op. In de waarheid ben ik goed, wat velen betwijfelen, maar ik claim graag neutraal. Een aantal spelers hapten totaal niet (niemand trouwens), maar deze spelers wil ik graag onder Goed zetten. Deze spelers zijn; t4nd, loetjef, fannieklm.
 Verder zie ik veel de naam van fannie vallen. Schijnbaar was zij verdacht, maar toen ging er een verhaal rond dat ze goed was. Mensen wilden voor haar instaan en dat was genoeg. Ik vind het vervolgens extreem ironisch dat ik Target 1 ben, maar men schijnbaar wel Fannie vertrouwt. Aangezien ik degene ben die mijn hand in het vuur gestoken heeft voor haar. Schijnbaar ben ik niet te vertrouwen, maar wie ik zeg wie te vertrouwen is, is wel betrouwbare informatie? Ach ja; het komt er op neer; ik ben degene die als eerst zei dat Fannie goed was. Dus hopelijk wekt dit enig vertrouwen jegens mij.
T4nd en loetjef heb ik allebei contact meegehad en enkel aangegeven sterke voorkeuren heb voor Slecht. Bij beiden wel aangegeven uiteindelijk goed te worden. Misschien wat abrupter bij de een dan bij de ander, maar desalniettemin.

- Bloodwolf vertrouw ik nu als logisch gevolg op de wateractie van Loetjef. Ik geloof dat zij oprecht Priester is en Bloodwolf dus niet geen wolf (of toch Ketter, maar ach).

- Gnoe en Robin; Deze spelers hebben Ajjbb het voordeel van de twijfel gegeven en dat hebben ze even gevoeld. In het begin vond ik, zoals ik het toen noemde, "naief" om iemand te vertrouwen met een jagerclaim. Maar als er zoveel onderling contact is geweest tussen deze groep van spelers en de manier hoe ze hier discussieren en met sterke gevolgtrekkingen en conclusies komen, neig ik toch naar de kant van Goed voor zowel Gnoe als Robin. Het feit dat ik plots van stem verander, is niet omdat ik daartoe gevraagd was of iets dergelijks. Nadat ik wat nagedacht had, kwam ik zelf tot een conclusie dat Gnoe (en Robin uiteindelijk) wel goed moesten zijn.

"Uh-Oh"-lijstje;
- Femsel; Desondanks ik eerst riep dat Femsel Wolf was, wil ik dit toch terugtrekken. Ik stemde vooral op haar, omdat Wurn op haar stemde. Ik denk dat ik het meest met Wurn contacht heb gehad dit spel en zijn stem leek logisch in mijn ogen. Echter, toen zag ik Femsels eerste stem. Deze was op Waterwork, wie lunch was. Ik vind het onlogisch dat een wolf stemt voor een Lynch op een speler die op de Lunch staat. Dus Femsel is toch van het Lijstje af. Maar ik houd het idee graag in mijn achterhoofd.

- Maartenrambo; Maartenrambo is een speler over wie ik weinig informatie heb. Hij heeft al meerdere keren op mij gestemd, maar gezien mijn speelstijl kan ik daar volledig inkomen. Wat vooral interessant is, is zijn eerste stem. Deze stond op Jessica. Jessica stemde ook op Maarten. Deze 2 spelers zijn de enige nog-niet-op-mijn-lijstje-staande-spelers. Dus dat vond ik zeer interessant. Later in het spel veranderde Maarten zijn stem naar mij, prima. Houd ik in de gaten, maar niet per se wolf.

WOLF!-lijst;
- Jessicavd; De enige speler over wie ik niets zie behalve Slecht. Zij is de enige speler of wie ik niets positiefs kan zeggen. Geen idee. Ze houdt zich op de achtergrond, misschien om te schuilen. Maar wat meest tegen haar spreekt is het feit dat ze op Maarten stemde (wat hem eventueel zelfs Goed maakt), en vervolgens een wissel deed naar Rick (om Ajjbb te beschermen). Verder heb ik geen persoonlijk contact met haar gehad. Maar dat is voor mij genoeg om nu, uiteindelijk, op haar te stemmen.

Dank jullie wel voor het luisteren naar mijn TED-Talk.

ik wil graag even hier op 2 punten reageren

1 jij zeg met iedereen een pm te hebben uitgewisseld ..nou ik kan me niet herinneren jou ooit te hebben gesproken dus dat is 1

2 hoe kon ik een stem zetten op Rick om Jakob te redden ik was immers de eerste die op Rick ging en waterwork had veel meer stemmen op hem dan was t toch lochiser om daarop te gaan het enige wat ik besloot op Rick te gaan was door de opmerking dat hij bewust niet gereageerd had op de beschuldigingen van t4nd (wat een broodje aap verhaal  bleek te zijn)Dat ik t gevoel had dat hij zich bewust niet in de peiling wilde laten krijgen...ik dacht ivm hij misschien wolf was maar dit bleek g/s te zijn dus dat er iets bleek te zijn was niet zo heel raar ..ik heb dit voor ik op Rick ging ook een paar mede spelers gezegd b.v bloodwolf ..
Maar ik krijg nu het idee dat jij een wolf ben en mij in rood licht probeer te zetten omdat ik altijd supperverdacht overkomt
Ik hou je in de gaten geloof me
Wie zich bewust is van de waarheid, lacht om de leugens van het gerucht

jessicavd

« Reactie #218 Gepost op: 22 november 2020, 15:33:19 »

Jacob moet dus ajjib  zijn , leuk dat me  telefoon  weer verbeteringen plaatst

SpiritReacher

« Reactie #219 Gepost op: 22 november 2020, 15:36:29 »

Ik zeg juist dat ik normaal gesproken met iedereen contact heb. Ik zeg juist dat ik dit spel anders heb gespeeld dus het nu niet heb gedaan.

Je post mij maakt alleen maar wantrouwiger richting jou, Jessica.
Je vertrouwt me niet, omdat ik jou niet vertrouw?
Ik zet schijnwerpers op je, zoals hoort bij dit spel?
Sorry, maar is dat niet het spel?
Je speelt nu gewoon terug-tiks. Heb je niets concreter om mij te verdenken?

Ja, je wijzigde je stem van Maarten naar Rick en dus was je de eerste. Haalt het feit niet weg dat je NIET op ajjbb stemde. Je stond vooraan een gelijkspel-splitsing op een Goedje.
Verder zeg ik vooral dat ik op jou stem, omdat ik niets concreets tegen anderen heb. Zoals ik volgens mij duidelijk verwoord heb.

SpiritReacher

« Reactie #220 Gepost op: 22 november 2020, 15:49:40 »

Jij stemt op mij zonder mij eens een bericht te hebben gestuurd aan mij .. Je weet me te vinden, start eens een gesprek zou ik zeggen

Hier verwijt je Wurn dat hij jou niet aangesproken heeft voordat hij een stem plaatste. Je vond het oneerlijk dat hij je niet gecontacteerd heeft voordat hij een stem plaatste.

Kun je me uitleggen hoe jij nu anders handelt?

jessicavd

« Reactie #221 Gepost op: 22 november 2020, 15:50:51 »

Ik zeg juist dat ik normaal gesproken met iedereen contact heb. Ik zeg juist dat ik dit spel anders heb gespeeld dus het nu niet heb gedaan.

Je post mij maakt alleen maar wantrouwiger richting jou, Jessica.
Je vertrouwt me niet, omdat ik jou niet vertrouw?
Ik zet schijnwerpers op je, zoals hoort bij dit spel?
Sorry, maar is dat niet het spel?
Je speelt nu gewoon terug-tiks. Heb je niets concreter om mij te verdenken?

Ja, je wijzigde je stem van Maarten naar Rick en dus was je de eerste. Haalt het feit niet weg dat je NIET op ajjbb stemde. Je stond vooraan een gelijkspel-splitsing op een Goedje.
Verder zeg ik vooral dat ik op jou stem, omdat ik niets concreets tegen anderen heb. Zoals ik volgens mij duidelijk verwoord heb.
dus door natte vingerwerk  je prima  ...je verhaal slaat kant nog wal .

Ik juist ben wel druk bezig achter de schermen ik heb ook een lijst van mogelijk goedjes  , die heb ik ook met vele gedeeld en me ideeλn verteld erover
De slechtjes had ik nu op femsel en gnoe staan en jou was ik ver vergeten ..in het begin van t spel probeerde maarten me uit te lokken  en ja ik reageerde met een tegen stem

Bij jou is dat anders ....ik had jou nog niet bekeken en  ook niet gesproken ..jij kan dus slecht zijn nog ...ik heb ook besloten me stem op jou te laten staan   of er moet iets concreters  komen

jessicavd

« Reactie #222 Gepost op: 22 november 2020, 15:52:54 »

Jij stemt op mij zonder mij eens een bericht te hebben gestuurd aan mij .. Je weet me te vinden, start eens een gesprek zou ik zeggen

Hier verwijt je Wurn dat hij jou niet aangesproken heeft voordat hij een stem plaatste. Je vond het oneerlijk dat hij je niet gecontacteerd heeft voordat hij een stem plaatste.

Kun je me uitleggen hoe jij nu anders handelt?
ik heb wurm nu gesproken en ik heb m nog niet op t rode lijstje geplaatst dus dat is opgelost

SpiritReacher

« Reactie #223 Gepost op: 22 november 2020, 15:55:13 »

Dus. Even concreet voor mij;
Femsel en Gnoe vind je verdacht, maar omdat ik jou verdenk, vind jij mij verdacht?
En dus stem je liever op mij? Iemand met wie je niet genetwerkt hebt en iemand wie tot 15 minuten geleden niet verdacht was voor je?

jessicavd

« Reactie #224 Gepost op: 22 november 2020, 16:07:00 »

Nou je heb je daarstraks wel degelijk jezelf verdacht gemaakt door zo op mij te gaan terwijl  je 0.0 weet over mij

Pagina's: 1 ... 13 14 [15] 16 17   Omhoog