Nieuws

Zin in een potje weerwolven van wakkerdam?

Klik dan hier en meld je aan!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omlaag

Auteur Topic: Genres - Renewed  (gelezen 25014 keer)

Ralinde

  • Gast
Re: Genres - Renewed
« Reactie #15 Gepost op: 24 januari 2012, 00:19:22 »

Zoektocht naar de heilige graal / Ridders van de ronde tafel

Sinds jaar en dag houden de ridders van de Ronde Tafel van koning Arthur zich bezig met het zoeken van 1 object: de Heilige Graal, de kelk waar Jesus tijdens zijn laatste avondmaal uit gedronken zou hebben. Dit mythische object heeft al velen tot de ondergang geleid en de ridders besluiten om de handen ineen te slaan. Kan het niet alleen, dan maar samen. En de concurrentie kun je altijd nog uitschakelen... Elke ridder heeft maar 1 doel: de Graal veroveren en zich als goede partij wegzetten voor de adellijke dames. Uiteraard zijn er ook toernooien en andere gelegenheden om te laten zien hoe nobel je wel niet bent, maar het hoofddoel blijft het zoeken naar de Graal.
Sommige ridders zijn echter van mening dat de Graal nooit gevonden moet worden. Zij geloven dat dit slechts onheil afroept. In het geheim gaan zij daarom de zoektocht saboteren. De zadelriemen van de paarden worden doorgesneden, proviand verdwijnt en als dit alles niets helpt, vallen de eerste doden...
In dit verhaal speelt iedereen een van de Ridders van de Ronde Tafel (bijv. Lancelot, Gawein, Percival etc. maar een zelfbedacht personage dat in het thema past kan ook). Niet speelbaar: Arthur (want die moet het land besturen) en Guinevere.
Gelogd

forecaster

  • Gast
Re: Genres - Renewed
« Reactie #16 Gepost op: 6 februari 2012, 17:45:22 »

Muiterij in de NS
setting:
het is een mooie witte zondag in februarie en de treinen begeven het, voor de zoveelste keer, in Utrecht. De treinreizigers zijn het nu meer dan zat en besluiten Utrecht CS te bezetten onder de naam: Occupy NS.
De Nederlandse spoorwegen zijn hier niet van gediend en zet 'bewaking in burger' in om de opstand van binnenuit met de grond gelijk te maken.

personages:
  • scholieren/studenten
  • leraren/docenten
  • zakenlui
  • ouderen
  • overige treinreizigers en mensen die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer

extra
iedereen zorgt er hoe dan ook voor, dat de treinen hoe dan ook niet meer kunnen rijden, totdat de NS eindelijk luistert naar wat de reizigers te zeggen hebben en dat het bestuur dus aftreed.
(technisch gezien is bijna alles toegestaan: maar geweld is nog steeds uit den boze)
Gelogd

Chrisanne

Re: Genres - Renewed
« Reactie #17 Gepost op: 7 februari 2012, 18:26:55 »

Tocht over de Alpen

Hannibal, de geweldige Carthaagse Generaal, wil Rome in haar hart aanvallen. Dus trekt hij met een groot Leger en een paar olifanten naar de Alpen. Omdat hij zelf nog nooit in de Alpen is geweest heeft hij een dorpje (Wakkerdam) aan de voet van de Alpen geplunderd en beroofd. Een paar dorpelingen, die veel kennis van de bergen hebben/kinderen zijn, heeft hij uitgekozen als gidsen voor de overtocht. Zij moeten hem begeleiden naar de poorten van Rome als ze de overtocht overleefd hebben en hem goed de weg hebben geleid laat hij hen vrij en krijgen ze hun gebied dat eerst door Rome werd bestuurd terug. De meeste willen wel mee helpen de Romeinen op hun donder te geven. Maar onder de dorpsbewoners zitten enkele die niet vergeten zijn dat hun geliefde/kinderen/familie in de plundering van hun dorp zijn gedood door Hannibal's  soldaten. Zij saboteren dus alles. Gooien soldaten over de rand de afgrond in, maken spullen kwijt en vertellen de verkeerde weg.

Hannibal is daar op zijn zachts gezegd niet blij mee en laat elke nacht een gids ombrengen totdat de sabotage ophoudt. De gidsen die, over de Alpen naar Rome willen, zijn niet gelukkig met het besluit van Hannibal. Nu verliezen ze elke avond een dorpsgenoot! Zij willen dus ook dat de saboteurs ophouden. (Lynch)

De tegenwerkende dorpsbewoners, die Hannibal willen wreken omdat hij hen familie heeft vermoord, gooien ook dorpsbewoners van Wakkerdam over de rand de diepe afgrond in of laat hun verdwijnen.....(lunch)

spelverloop zou ongeveer zo kunnen zijn;
1e dag- Wakkerdam wordt aangevallen door de soldaten van Hannibal! Met wie probeer jij tevergeefs te vluchten?(Bm-stemmen)
1e nacht- Hannibal verteld waar hij de overige dorpsbewoners voor nodig heeft en laat zien hoe makkelijk hij het bevel voor doden geeft-(lynch)

2e dag- voorbereiding op tocht over de Alpen. fakkels voedsel wapens enzovoort raken kwijt, heb jij gezien wie dat heeft gedaan? (lynch) Hannibal verteld dat er saboteurs zijn! zijn soldaten vermoorde de meest verdachte persoon.
2e nacht- een dorpsbewoners is vermoord door een mes/vergif.... wist hij/zij te veel?

3e dag- Tocht over de Alpen, Wie heeft dorpsbewoner A vermoord?
3e nacht- Olifant word gek (van een muis?) en sleurt bij zijn helemaal-gek-doen-moment een dorpsbewoner mee.

4e dag- Was dat een fout van de saboteurs? Wie is zo gek om een olifant gek te maken?
4e nacht- Dorpsbewoner wordt van de rand geduwd in de afgrond.   

Enzovoort, je kan er alle kanten mee op.

misschien een optie: om de personage allemaal kinderen/vrouwen te laten zijn die werden destijds eerder gegrijzeld. Omdat ze te lief en aardig (A) waren en ze daarom niet terugvochten.

   
Gelogd

Devyathe

  • Gast
Re: Genres - Renewed
« Reactie #18 Gepost op: 17 februari 2012, 20:11:33 »

FIGHT CLUB !!!

"The first rule of Fight Club is: you do not talk about Fight Club."

(Wie de film niet gezien heeft, die heeft wat te doen dit weekend ;) http://www.imdb.com/title/tt0137523/)

Verhaal:
Het hoofdpersonage heeft last van slapeloosheid. Hij bezoekt uit verveling praatgroepen (waaronder één voor patiënten van teelbalkanker). Door deze groepen weet hij zijn emoties los te laten en kan hij weer slapen. Als een eigenaardige vrouw, Marla, eveneens voor haar plezier naar deze groepen gaat en daardoor zijn herstel verstoort, krijgt hij weer met slapeloosheid te kampen.
Op de terugweg van een zakenreis, ontmoet de verteller Tyler Durden in een vliegtuig. Bij terugkeer blijkt zijn appartement te zijn opgeblazen en kan hij nergens terecht. Eerst wil hij Marla bellen maar belt in plaats van naar haar naar Tyler via het visitekaartje dat hij van hem kreeg.  De verteller vraagt of hij bij Tyler mag verblijven. Tyler zegt ja, maar de verteller moet hem een plezier doen door hem zo hard mogelijk te slaan. De twee maken ruzie op de parkeerplaats van de bar. Na het gevecht logeert de verteller bij Tyler en blijft daar mettertijd ook wonen. De verteller komt erachter dat het vechten hem pleziert. Zo ontstaat Fight Club.
De club wordt steeds groter. Tyler deelt al snel "huiswerk" uit aan de leden van de club, wat later uitgroeit tot "Project Mayhem". Het project wordt uitgebreider, en de verteller heeft steeds meer moeite met hun acties en probeert ze te stoppen. Hij komt steeds meer te weten over hun plan om grote maatschappijen van kredietkaarten op te blazen en komt al gauw achter de echte identiteit van Tyler Durden.



Spel:
Dit verhaal kan op twee manieren tot een spel verwerkt worden.

*****************

Eerste optie is door gewoon te schrijven over Fight Club zoals het opstartte. Spelers schrijven zich in als leden van Fight Club. Overdag leiden zij een alledaags leven, maar 's nachts komen ze (om wat voor individuele reden dan ook) samen om met elkaar te  vechten, volgens de opgestelde regels:
Regel 1: Je praat niet over Fight Club
Regel 2: Je PRAAT NIET over Fight Club
Regel 3: Wanneer iemand 'stop' roept, bewusteloos/verlamd raakt, of aftapt, is het gevecht voorbij.
Regel 4: Twee personen per gevecht
Regel 5: Eén gevecht tegelijk
Regel 6: Geen shirts, geen schoenen
Regel 7: Gevechten duren zo lang als nodig is.
Regel 8: Als dit je eerste keer bij Fight Club is, moet je vechten.

De goedjes zijn degenen die volgens de regels deelnemen.
Slechtjes zijn degenen die de regels overtreden.

******************

Een tweede optie is dat je het verhaal laat doorlopen tot 'Project Mayhem' waarin de spelers juist netjes het 'huiswerk' doen en meewerken aan de plannen van Tyler. De slechtjes zijn in dit geval degenen die het juist níet meer eens zijn met de ontwikkelingen, en proberen Project Mayhem onder leiding van de Verteller te stoppen.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2012, 22:35:44 door Devyathe »
Gelogd

t4nd

Re: Genres - Renewed
« Reactie #19 Gepost op: 23 maart 2012, 09:50:55 »

De ontdekking van Amerika

De nieuwe wulff van de dag deed me denken aan een mogelijk thema. Zoals iedereen weet is Amerika door de Vikings ontdekt, wat op zich een mooi thema kan vormen. Een deel spelers speelt een Viking die met een Drakar naar nieuwe gebieden op zoek is, een ander deel speelt Indiaantje en woont dus in Amerika. Op dag 2 landen de Vikings aan het Indianendorp en mengen de culturen zich. Hier kan je het thema alle richtingen uit laten gaan, van een mooie verbroedering tot een agressieve oorlog. Het lijkt me op zich het leukst als de 2 groepen wel met elkaar proberen te communiceren, maar er een paar niet willen dat het vrede wordt :).
Hier zou dan het systeem dat ik bij Zabulus z'n spel eens getest heb met keuzemogelijkheden netjes toegepast kunnen worden, zodat de spelers elke nacht (of 2x per speldag) de mogelijkheid hebben het verhaal een bepaalde richting op te sturen. Het kan dan gaan van "de soep die de indianen maken is te hard gekruid" tot "tijdens de jacht krijgt een viking een pijl in z'n been".

Gelogd
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Femsel

Re: Genres - Renewed
« Reactie #20 Gepost op: 27 maart 2012, 17:36:42 »

Stripboeken beurs

Setting:
Het is weer zover de jaarlijkse stripboekenbeurs, men komt van alle hoeken van het land (zelfs uit het buitenland) om te ruilen, kopen en te kletsen over stripboeken. Ook zijn er signeersessies en andere activiteiten. Het vind plaats in een grote hal, en duurt een week.

Personages:
-   Fanatieke fans van de stripboeken (mogen ook hun personage laten kleden als een stripfiguur)
-   Handelaren

Slechtjes:
De “slechtjes” zijn erop uit de gehele stripbeurs te laten mislukken. Ze hebben hun hele leven al een haat tegen de boeken gecreëerd. Ze zijn al jaren bezig met een plan de bezoekers uit te roeien. Eindelijk zijn ze nu met een schappelijk aantal om dit jaar al flink in de soep te laten lopen. Ze willen enkele fanatieke fans en handelaren uitschakelen.

Na de eerste dag merkt de beveiliging wat vreemde zaken op. Ze besluiten Iedereen op de beurs op de hoogte te stellen. Dan begint de chaos pas echt, enkele  uren na het nieuws van de beveilig breek de hel los. En verdenkt iedereen, elkaar.

Kan deze beurs nog goed aflopen?
Gelogd
Look up through the trees to feel as small as you can, you hear the clocks counting down...
 

Maedhros

Re: Genres - Renewed
« Reactie #21 Gepost op: 22 april 2012, 17:00:50 »

Ik heb een thema bedacht gebaseerd op Kim Harrison's The Hollows series, maar voor degenen die het niet kennen, dat is niet zo'n probleem om te kunnen volgen hoor; maar toch zal ik even de setting uitleggen

In de nabije toekomst is de mensheid bijna volledig uitgestorven door een ziekte voortgebracht door een virus: omdat het virus door genetisch gemanipuleerde tomaten (merk Angel) werd verspreid werd het virus als angel-virus bekend

Na deze ramp werd over de hele wereld elke vorm van genetische manipulatie verboden, een ander effect was echter dat enkele rassen die onder de mensheid schuilden nu op de voorgrond konden komen (het was namelijk redelijk opvallend dat bepaalde mensen geen last van het virus hadden)

deze rassen zijn de volgende (elk ras bestaat sowieso uit mannen en vrouwen :P):

heksen: beoefenaars van magie, sommigen houden het bij het brouwen van drankjes en maken van amuletten; anderen boren rechtstreeks de leylijnen aan (de 2de groep heeft een hoger percentage zwarte heksen); sommigen kunnen niet goed zelf drankjes en amuletten maken en kopen ze, de meeste volwaardige heksen kijken op deze groep neer
weerwolven: dit vereist niet echt uitleg, behalve dan dat je geen weerwolf wordt na een beet (maar dat ze zich gewoon moeten voortplanten)
vampieren: als ze nog leven genezen ze snel, maar hebben ze voor de rest weinig voordelen (behalve dan dat ze bloed kunnen drinken); na hun dood echter zijn ze bijna onmogelijk definitief dood te krijgen, maar ze kunnen niet meer in de zon komen, bovendien moeten ondode vampiers bloed drinken om in "leven" te blijven; beide vormen kunnen mensen tot vampier maken
pixies: kleine mensachtigen met vlindervleugels, ze huizen in tuinen die ze verdedigen tegen feeën; zij kunnen aan "mensen" ruiken of het over gewone mensen of een ander ras gaat; ze leven in een soort permanent conflict met de feeën
feeën een ander ras gelijksoortig aan pixies maar dan met libelvleugels, ze leven ook in tuinen maar ze vallen vaak andere feeën en pixies aan (in tegenstelling tot pixies die enkel feeën en nooit andere pixies aanvallen)
trollen: zien er menselijk uit en leven onder bruggen, ze eten de mortel en zijn dus niet overdreven geliefd, maar ook niet gevaarlijk (behalve dan als je op de brug zit)
____________________________________________________________

de setting is redelijk duidelijk zo, dus dan maar het thema zelf (waarin ik wel van de boeken afwijk): de meeste inderlanders (zoals de rassen zichzelf als een geheel noemen) gelovendat ze in vrede met de mensen moeten samenleven (zelfs de weerwolven en vampiers geloven dit over het algemeen, aangezien ze nog weinig prooi zouden overhouden als alle mensen dood zouden zijn)

Enkelen zijn het echter niet eens met het live and let live gedachte en zij willen de mensheid volledig dood krijgen (de goedjes (A)), natuurlijk zijn er onder deze groep ook infiltranten die de mensheid juist in leven willen houden (slechtjes :P)

Iedereen is dus 1 van de 3 eerste rassen (vampier, heks of weerwolf), geen van deze vampiers is ondood (al kan die dat gedurende het spel wel worden, na een lunch of lynch dan; en dat heeft enkel verhaaltechnisch invloed); dit aangezien de trollen over het algemeen zich niet echt interesseren in andere dingen dan mortel en de 2 kleinere rassen het te druk hebben met hun onderling conflict
Gelogd
River Song: “Apollo 11 is your secret weapon?”

The Doctor: “No, no, it’s not Apollo 11; that would be silly. It’s Neil Armstrong’s foot!”

Maedhros

Re: Genres - Renewed
« Reactie #22 Gepost op: 26 april 2012, 13:13:37 »

We worden allemaal wakker op een eiland, niemand weet wat er gebeurd is, de meesten kennen elkaar niet. Als later er mensen worden gedood wordt het al snel duidelijk wat er aan de hand is. Een schimmige organisatie ontvoert mensen en laat ze op een eiland achter. Miljonairs kunnen dan onder betaling gaan jagen op die ontvoerde mensen op dat eiland. Omdat men natuurlijk niet wil dat de jagers ook maar 1 ogenblik echt in gevaar zijn (anders kunnen zij maar 1 keer komen jagen en loopt de organistatie dus inkomsten mis), hebben zij de modernste hulpmiddelen. Vuurwapens, nachtkijkers, trackers bij de "prooi" geïnplanteerd en leden van de organisatie die zich onder de prooi mengen om ze zo van binnenuit te verzwakken.

Weerwolven: medewerkers van de organisatie

Lunch: gedood worden door de jagers.
Lynch: iemand doden onder verdenking van het helpen van de jagers
Gelogd
River Song: “Apollo 11 is your secret weapon?”

The Doctor: “No, no, it’s not Apollo 11; that would be silly. It’s Neil Armstrong’s foot!”

Daeron

  • Gast
Re: Genres - Renewed
« Reactie #23 Gepost op: 29 april 2012, 18:08:32 »

The Last Days:
1945, de laatste dagen van het Derde Rijk, 5 meter onder de grond zijn Hitler en zijn trouwste volgelingen klaar voor de ondergang. Wat zij echter niet weten, is dat de bunker al lang geinfiltreerd is door een commando van elite Britse spionnen. Wanneer één van de SS bewakers dood in zijn bed wordt gevonden, geeft Hitler het bevel om de bunker af te sluiten. Er begint een klopjacht op de Britse spionnen, is iedereen wel wie zegt dat hij/zij is?

--------
Ik dacht hieraan nadat ik een complot theorie hoorde over Eva Braun, dat zij eigenlijk een Britse agent was. Het leek mij een erg intressant thema om te spelen, dus ik dacht dat ik het even zou delen :)

Ik stel het me voor dat de spelleider toch Hitler of iemand dicht bij Hitler is. Rollen kunnen Goebbels (vrouw en man), personeel, SSers, personeel etc.
Gelogd

t4nd

Re: Genres - Renewed
« Reactie #24 Gepost op: 22 mei 2012, 07:57:09 »

Jurassic Park

Op Isla Nublar, een eiland voor de kust van Costa Rica, heeft de excentrieke miljardair John Hammond een pretpark laten bouwen. Met behulp van een aantal wetenschappers is hij erin geslaagd om dinosauriërs te klonen die hij nu als toeristische attractie aan het publiek wil tonen. Omdat er echter al een aantal ongelukken op het eiland gebeurd zijn, willen de investeerders het park eerst laten controleren. De spelers zijn leden van de controlegroep of van het personeel van Isla Nubar. De slechtjes willen embryo's stelen voor een concurrerende firma. Tijdens de rondleiding loopt natuurlijk iets fout zodat de dino's vrij rond beginnen lopen en de ledematen al snel in het rond vliegen.

De Weer-maan (of een betere titel)

2738. Na vele pogingen is de mens er eindelijk in geslaagd een planeet uit een ander Zonnestelsel te koloniseren. Al snel gaan de eerste vrijwilligers op weg om er te wonen, maar al snel blijkt dat er bizarre gebeurtenissen op de planeet plaatsvinden. Onder invloed van de rode maan wordt een deel van de inwoners 's nachts omgevormd tot weer-beesten. De bevolking raakt in paniek als blijkt dat de weer-beesten op jacht gaan en onschuldige slachtoffers maken. De spelers zijn de weer-beesten (en kiezen dus een personage voor overdag & een dier voor 's nachts). De slechtjes maken ook deel uit van de weer-beesten, maar zij willen onderzoeken hoe de transformatie werkt en op die manier de weer-beesten als wapen in de oorlog gebruiken.
Gelogd
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

okami

  • Gast
spelonderwerp: klooster
« Reactie #25 Gepost op: 8 juni 2012, 21:28:22 »

ik heb een idee voor een spelonderwerp. Het klooster. edereen speelt een non. Maar tussen hen zitten een paar zondaars die de duvel vereren en een deal met hem hebben gesloten. Ze moeten elke nacht een non vermoorden.
De nonnen zijn allemaal in het klooster. Maar de slechte zuster zijn s'nachts in een geheime lokatie vlak bij het klooster. Eerst wachten ze in hun kamer tot iedeeen slaap en dan slaan ze hun slag...

Als de abdist( hoofdnon) levenloos wordt gevonden moet er een neuwe worden gevonden en de nonnen moeten achterhalen wie de daders zijn
Gelogd

LolaxLita

  • Gast
Re: Genres - Renewed
« Reactie #26 Gepost op: 11 juli 2012, 18:20:17 »

Is er serieus nog nooit een Griekse Goden/mythologiethema geweest?  :o Bij deze!
Edit: oh, blijkbaar wel Goden/Halfgoden, ik hoop dat ik dit nu niet voor niks getypt heb.  (A)

Thema: Griekse Goden.

Onrust onder de Olympische Goden

In de mythologie is een titaan één van de twaalf Titanen en Titaniden. Zij zijn zonen en dochters van Uranus (de hemel) en Gaea (de aarde). De Titanen waren reuzen, ware hemelbestormers. Zij werden door hun vader Uranus in de afgrond, Tartarus, gesmeten toen hij zich door hen bedreigd begon te voelen. Later werden de Titanen die aan Zeus' kant stonden in de strijd om de hemelheerschappij, door hem bevrijd. Echter bleef een deel van de opstandige Titanen verbitterd achter in de Tartarus, die bewaakt werd door honderarmige reuzen, zinnend op wraak. Jaren later zorgt de eerdere strijd met de Titanen nog steeds voor onrust onder sommige Goden op de Olympus. Enkele Goden beginnen het zat te worden dat Zeus als de belangrijkste van hen wordt gezien, en voelen er niks meer voor om hun jarenlang onderdrukte verlangens naar absolute macht nog langer voor zichzelf te houden. Door de Titanen te bevrijden willen de samenzweerders onder de Olympische en non-Olympische Goden een nieuwe strijd ontketenen, waarin ze Zeus voor eens en voor altijd van de Godentroon willen stoten, om zelf het eindelijk voor het zeggen te kunnen hebben op de Olympus en daarbuiten. Beetje bij beetje lukt het om enkele Titanen uit hun gevangenis te bevrijden, en wordt het de niet-samenzweerders duidelijk dat hun rustige, zorgeloze leventje op de Olympus in gevaar is.
Zullen de Olympische Goden die aan Zeus' kant staan deze nieuwe strijd opnieuw winnen?

De spelleider speelt het karakter Zeus.
De goeden: de Olympische Goden en non-Olympische Goden aan Zeus' kant.
De slechten: de Olympische Goden en non-Olympische Goden die samenzweren tegen Zeus.
Een bijrol is weggelegd voor de Titanen om het verhaal wat dramatischer te maken.
Daarnaast is het het beste om in dit spel ervan uit te gaan dat Goden vermoord kunnen worden door andere Goden of door Titanen, wat natuurlijk wel iets minder makkelijk gaat dan bij mensen. Goddelijke atributen kunnen gewoon overgenomen worden door andere Goden.

Iedere deelnemer speelt natuurlijk een Olympische God of non-Olympische God, en heeft de keuze uit de volgende personen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Olympische_goden
Het zou wel leuk zijn als sowieso alle Olympiërs + Hades als personages in het spel zouden voorkomen.

In het verhaal kunnen nog wat kleine dingen gewijzigd worden, maar dit is het ongeveer. :D
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2012, 18:27:52 door LolaxLita »
Gelogd

noicreC

Re: Genres - Renewed
« Reactie #27 Gepost op: 11 juli 2012, 19:12:12 »

Parasitaire Apocalypse (Wat een naam)

Mensheid lijkt ten dode opgeschreven, een parasitair organisme roeit langzaam maar zeker de mensheid uit.
De parasiet nestelt zich in de hersenen van de mens. Het slachtoffer is dood op het moment dat de parasiet heeft genesteld. De parasiet kan echter zijn host besturen vanuit zijn positie: van buitenaf lijkt het alsof er niets aan de hand is!

De wereld is ondertussen aan het vergaan, een klein groepje laboranten(villagers) zit in een geheim ondergronds laboratorium 24/7 te werken aan een medicijn. Ze naderen een antidote sterk genoeg om de invasie stop te zetten. Echter.. enkele laboranten zijn geinfecteerd(wolf) door wat proefparasieten die ze beneden houden. De parasieten, geen idioot ras, snappen dat het medicijn het einde kan betekenen voor de parasitaire invasie, en proberen dus de laboranten ongemerkt uit te roeien.

Een parasiet voelt geen pijn, daarom kan hij één op één een mens hebben(gelijkspel zorgt ervoor dat de baddies winnen).


Iedereen kan een geniale laborant zijn, natuurlijk worden alleen maar de beste van de beste toegelaten in het ondergronds laboratorium!
Kan zich ver in de toekomst afspelen, of in een "post-heden".
Gelogd

Sil

Re: Genres - Renewed
« Reactie #28 Gepost op: 11 juli 2012, 21:31:12 »

Spelonderwerp: De Grijze Jager

Voor degenen die de serie niet kennen is hier per boek het verhaal te lezen. Het verhaal dat wij gaan gebruiken is gebaseerd op boek 1 en 2.
De slechten in deze boeken zijn overwegend wargals. Daarnaast heb je ook nog de sterkere slechtjes, en die moeten dan wezens zoals de Kalkara, goede vechters zoals de Skandiërs en een gemene leider zoals Morgarath voorstellen. Wargals zijn de standaard slechtjes die geen powers hebben, ze zijn dus weerwolven. De Kalkara zijn grote enge wezens, perfect om een orc te zijn dus. Dan heb je ook nog de Skandiërs, grote sterke vechtersbazen. Deze zullen we laten spelen door de wolven met bijzondere krachten, dus conversiewolf en leugenwolf. Ondanks dat ons verhaal over boek 1 en 2 gaat wil ik ook nog een personage uit een ander boek toevoegen. Het gaat om deel 6 en we voegen de Magiër van Macindaw toe. Deze stelt dan de rol sjamaan / apostaat / heks voor. En dan heb je natuurlijk ook nog Morgarath, de leider van de slechtjes. Wie dat is mogen de slechtjes onderling bepalen.

Maar het spel draait natuurlijk niet alleen om slechte wezens, nee het draait vooral om de goedjes. De spelers die jager voorstellen zijn natuurlijk logisch, dat zijn de Grijze Jagers. Verder zullen we de burgers gewoon laten spelen door de gewone burgers uit Araluen. Beschermengel wordt gespeeld door een leuk meisje genaamd Alyss. De wat krachtigere rollen zoals beul worden gespeeld door de ridders van de koning. Je zou er ook voor kunnen kiezen om een eventuele priester te laten spelen door de Magiër van Macindaw. Je zult dan voor de heks / sjamaan / apostaat wat anders moeten verzinnen. Dan houd je natuurlijk toch een belangrijke rol als ziener over. De ziener tja, daar heb ik niet echt een idee voor. Als iemand die wel heeft moet diegene dat zeker zeggen.

Het verhaal: Het verhaal moet zo veel mogelijk een samenvatting van boek 1 en 2 zijn, met als uitzondering de Magiër van Macindaw erbij. Als je het verhaal niet kent zijn er op Internet genoeg samenvattingen en uittreksels te vinden. Dus leef je uit! En zoals ik al zei: Ik houd van bloederige thema's en het liefst wordt er dus veel geknokt en gemoord in dit spel. En het wordt gewaardeerd als iedereen 2 personages maakt. Een om mee te spelen, en een om je verhaal iets meer op te fleuren.

En ik zou ook nog graag een spelvariant willen voorstellen hierbij: Jagers zijn handig met boog, en kunnen op die manier makkelijk een briefje sturen aan een gevangene. Er zullen per speldag 2 deadlines zijn. Stemmen voor de eerste deadline doe je per pb. Tevens stuur je in die pb een klein beetje info dat je weet. Doe dit wel eerlijk, het moet geen spelbederf zijn. Degene die voor de eerste deadline de meeste stemmen heeft krijgt van de spelleider een pb. Hierin staat dan drie van de zinnen die ingestuurd zijn. Met een van deze zinnen zal een klein beetje geknoeid zijn. Na deze stemming mag degene met de meeste stemmen proberen zichzelf te verdedigen. Hij mag dit als hij wil doen aan de hand van de verkregen info. Maar voor hetzelfde geldt klopt die info niet, komen mensen daarachter en ben je alsnog dood.

Wat vinden jullie hiervan?
Gelogd

Inge

Re: Genres - Renewed
« Reactie #29 Gepost op: 24 augustus 2012, 15:31:49 »

Gone

Gone is een serie geschreven door Michael Grant. Nog niet alle delen zijn uit (5/6 zijn uit).
Het verhaal speelt zich af in Amerika, rond Perdido Beach. En met rond bedoel ik ook écht rond. Door iets (niemand weet wat) is de FAKZ gecreeërd. In een gebied met een straal van 16 km zijn plotsklaps alleen nog maar kinderen onder de 15 jaar. Er staat een muur om de FAKZ, maar als je hem aanraakt krijg je een soort van schok. Het lijkt net alsof de muur heel ver omhoog gaat, maar later blijkt dat het een soort eivormig ding is. Je kan er niet onderdoor, of bovenuit... Het raarste moet nog komen, er zijn kinderen die speciale gaves hebben ontwikkeld. Zo kan Sam (de hoofdpersoon) vuur uit zijn handen laten komen en heeft Caine telekinetische gaves. En ze zijn lang niet de enige.

Allereerst ontstaat er paniek bij de kleintjes. De wat grotere kinderen vinden het ook eng, maar ja, nu zijn er geen grote mensen meer die ze kunnen tegenhouden om 5 repen chocola achter elkaar op te eten... Daarna ontstaat er honger, niemand heeft namelijk gedacht aan wat er zou gebeuren als het eten op was. Er moet gewerkt worden op de gewassen, maar wie wil er nou werken? Want aan geld hebben ze toch niets...


Voor de mensen die het kennen:
Ik denk dat Sam, Astrid, etc de 'goedjes' moeten worden, en Caine, Drake en Diana zegmaar de 'slechtjes'.
Het gebeurt dan dat er een aantal kinderen (stuk of 20, ligt eraan hoeveel mensen meedoen) vast komen te zitten ergens (grot, of op zee op een boot, verzin iets...) en dat er dan aanhangers van Caine en aanhangers van Sam zijn. De aanhangers van Caine hebben de opdracht gekregen om de aanhangers van Sam te vermoorden.  Dat kan een leuk gevecht worden gezien de superpowers die iedereen heeft :)

Of het wordt heel anders: het gaat om de MensenClub, oftewel Zil is een normalo en wil alle freaks uitroeien. Maar dat heb ik nog niet helemaal uitgedacht :P
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2012, 16:23:17 door Inge »
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 6   Omhoog