Nieuws

Schrijf je nu in voor spel 548. Dit spel is voor iedereen die wel eens de discussie op één plek wil houden. Enkel het discussietopic!

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omlaag

Auteur Topic: Genres - Renewed  (gelezen 25013 keer)

noicreC

Re: Genres - Renewed
« Reactie #30 Gepost op: 13 oktober 2012, 16:07:31 »

The world ends with you

The world ends with you is een spel voor de Nintendo DS. Er zit echter een spelelement in dit spel dat zich perfect leent voor een WvW spel.
Het spel in grote lijnen: als iemand dood gaat kan hij/zij een tweede kans krijgen om weer levend terug te komen. Zij spelen 'the Reaper Game". Een spel waarin x dagen lang elke dag een opdracht voltooid moet worden door een van de spelers. Als niemand de opdracht haalt, word iedereen ge-"erased", oftewel, permanent uit de wereld verwijderd.

The reapers game.

De spelers van dit spel spelen dit spel in de stad waar ze zijn doodgegaan. In de DS versie is dat Shibuya, maar dit kan natuurlijk elke stad zijn. Als speler loop je door de underground versie van een stad. De spelers kunnen de mensen zien, maar de mensen kunnen de spelers niet zien. Ze zijn in princiepe dus geesten onder de levenden.
Spelers krijgen elke 'dag' een missie via hun mobiel. De missie is vaak een cryptische omschrijving, met een tijdslimiet. Zodra een van de spelers de missie haalt, vallen alle spelers in een tijdelijke coma, en worden ze de volgende dag wakker. Op een, door de reapers uitgezochte nieuwe plek, waar ze een nieuwe missie krijgen.

Vaak moeten ze voor een missie een eind reizen. Tussen de verschillende stadsdelen staan vaak reapers die weer een miniopdracht hebben voor de spelers die van plek A naar B willen. Zie het maar als een soort van een tol. (Vaak zijn de missies rondom het uitroeien van de zogeheten noise. Wezens die de wereld in komen door mensen van de 'echte wereld(RG)'. Vaak door negatieve emoties, zoals haat etc etc, maar ik geloof niet dat dit een onderdeel word van de wvw).

Reapers

Reapers zijn de spelleiders. Je hebt ze in verschillende varianten: de gatekeepers, die dus de stadsmuren bewaken, de 'gamemasters', die weer vrij rondlopen, en spelers proberen uit te schakelen, en hogere functies. Uiteindelijk wilt elke reapers een ding: zo veel mogelijk spelers uitschakelen. Ze zitten echter wel verbonden aan een aantal regels, waaronder deze: Ze mogen een speler niet direct aanvallen. Natuurlijk proberen ze dus op allerlei mogelijke wijze ervoor te zorgen dat de spelers niet de finish halen.

Spelers

Spelers zijn te herkennen aan de zogenaamde spelerspinups. Tijdens het spel verzamelen ze meer pinups, die elk zijn eigen krachten heeft(game element, betwijfel of dit een spel element word). Spelers moeten in het begin van het spel een partner zoeken, en een pact sluiten met een bepaalde partner. Zonder partner kan je niet overleven in de UG(voornamelijk omdat de noise in twee 'planes' bevochten moeten worden). Echter: slechts een speler kan weer tot leven gewekt worden. Dus ook al win je met je partner het spel, uiteindelijk gaat een van de twee door naar de echte wereld. Alle andere spelers, die het spel tot dan hebben overleeft worden niet ge-erased. Zij mogen meedoen aan het volgende spel. Iedereen wilt dus winnen..
Er zit echter wel een catch aan het spel: Het spel heeft een 'entryfee': het gene waar je op dat moment de meeste waarde aan hecht. Dat kan je mobiele telefoon zijn, maar bijvoorbeeld ook je uiterlijk, geheugen, of je wiskundig vermogen. Je raakt je entryfee kwijt zolang het spel speelt, en krijgt het terug als je wint.

TWEWY als WvW

De spelers zijn dus spelers die overleden zijn in stad X. Voor het verhaal geven spelers aan wat hun entry fee is, hoe ze zijn doodgegaan, etc etc. De baddies zijn de reapers, dit keer heeft een groepje van de reapers besloten om zich tussen de spelers te mengen, en ze zo de dood in te sturen.
Elke dag is er een opdracht. Dat kan bijvoorbeeld een cryptische beschrijving zijn van een punt waar ze heen moeten, of misschien een opdracht die de users in het echt moeten uitvoeren(go crazy :D). Wanneer een opdracht niet lukt, krijgen de wolven een extra lunch(of iets anders, iig iets negatiefs voor de spelers).
Het teaming up idee kan ook omgezet worden tot een leuk spel element: iedereen heeft een koppel met iemand anders, en iedereen weet dat van elkaar. Zorgt wel voor een korte ww denk ik, maar goed xD
Het kan ook ervoor zorgen dat spelers die een koppel hebben met een anders 25% kans hebben om tijdens een lunch beschermt te worden. - Maar dit alles is natuurlijk volledig optioneel.

En nog een filmpje voor de sfeer van het spel: http://www.youtube.com/watch?v=XPFEkmq0z6k (wel veel battles, maar het intro van de trailer geeft wel een mooi beeld van de sfeer van het spel)
Gelogd

yago

  • Gast
Re: Genres - Renewed
« Reactie #31 Gepost op: 24 oktober 2012, 23:38:16 »

Morgen toen de oorlog begon
(gebaseerd op het boek met die naam van John Marsden, Australische schrijver)

In het kort: Een groep vrienden gaat kamperen en wanneer ze terugkomen is een groot deel van hun land bezet door een buitenlandse macht (leger dus) en is het oorlog. Ze beginnen een guerilla beweging.

Iets langer: Een groep vrienden (tieners, leeftijd word niet expliciet vermeld maar ongeveer 16-19 jaar gok ik) gaan op herdenkingsdag (een of andere feestdag, iedereen in de buurt verzameld zich dan in het kleine stadje, met soort kermis, wedstrijden voor beste taart ed, dieren waarmee gepronkt word, tsja, een feest dus  XD) een uitstap maken. Het groepje vertrekt naar een wild gebied in de "bergen" (misschien wat overdreven uitgedrukt, het zijn geen alpen) dat de toepasselijke naam "Hell" heeft. Het is moeilijk om in die valei af te dalen, maar uiteindelijk vinden ze een nauwelijks zichtbaar pad dat hen naar een open plek bij een beek voert. Het is daar schoon, dus blijven ze daar kamperen, voor zo'n 5 dagen. Terwijl ze daar zijn horen ze vliegtuigen overvliegen, maar zoeken er niks achter. Als ze terug in de bewoonde wereld komen treffen ze hun woningen (de meesten wonen op boerderijen, niet in stadje zelf) verlaten aan, met een paar verhongerde honden  (:'(). Ze gaan op onderzoek uit en komen erachter dat die vliegtuigen deel uitmaakten van een invasie en dat het oorlog is. Ze gaan terug naar de "Hell", en worden dan een soort vrijheidsstrijders, hier en daar iets opblazen ed.


Las dit boek en leek me gewoon een leuk thema. Genoeg ruimte voor spanning, gruwelijkheden en zelfs romantiek als daar behoefte aan is - het blijven ten slotte tieners  :P (is in het boek ook, hoewel het daar gelukkig nooit te klef word  (A)).
Vraag maar als ik iets vergeten ben te vermelden.
Goede boeken (dit is 1ste van een serie) trouwens, ik kan ze zeker aanraden. Zijn blijkbaar erg populair in Australië, maar niet echt bekend hier.
Gelogd

noicreC

Re: Genres - Renewed
« Reactie #32 Gepost op: 29 oktober 2012, 12:56:07 »

The Nonary game

Wederom een concept van een bestaand (DS)spel(999: Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors), maar ook hier zit een spelconcept in dat heel leuk kan worden voor een ww.
The nonary game is een bloederig spel dat gespeeld word door een groep van negen mensen, die opgesloten zitten in een verlaten cruiseschip. Ieder van hun heeft een nummer om hun pols, een nummer tussen de 1 en de 9. Overal door het hele schip verspreid zijn allemaal genummerde deuren. Ze krijgen te horen dat de deur met nummer 9, de deur naar de vrijheid is. Echter, als je een deur wilt ingaan, moet je wel aan een aantal waardes voldoen. Je kan met minimaal 3 personen, maximaal 5 een deur in gaan. De Nonary Number van alle mensen die de deur in willen, moeten gelijk zijn aan het getal op de deur. Iedereen die hier niet aan voldoet, zal sterven. En niet zomaar sterven.. Er zit een bom in ieder van hun verstopt, en die is weer gelinkt een een systeem: als je op een plek bent, waar je niet hoort te zijn, zal de bom in je ontploffen.

Nonary Number

Wat is dat? Tijd voor een beetje wiskunde! De nonary number is een getal dat uit een nummer bestaat, dus 0 t/m 9(hoewel het nooit 0 kan zijn). Om aan een nonary number te komen, tel je alle nummers van een getal, individueel bij elkaar op. Dus als je de Nonary van 15 wilt weten, tel je 1 bij 5 op. 1 +5 = 6, dus de nonary van 15 = 6. Bij grotere getallen, blijf je optellen tot er een getal uitkomt dat onder de 10. Dus bijvoorbeeld 2573.. 2 + 5 + 7 + 3 = 17. 1 + 7 = 8. Dus de nonaray van 2573 is 8.

Nonary als Wvw

Hoe werkt dit als wvw? Iedereen die meedoet, krijgt een nummer mee. Tussen de 1 en de 9. Iedereen krijgt te weten wie welk nummer heeft. Op een plattegrond kan de host aangeven waar elke deur zich bevind(de deuren die op dat moment zichtbaar zijn voor de spelers tenminste). Spelers moeten uiteindelijk deur 9 zien te vinden, zodra ze die vinden, winnen diegene, die door die deur heen gaan, het spel(een wolf die door die deur heen gaat, wint het spel niet!). Spelers die uit het schip zijn, kunnen niet meer worden gelunched, maar kunnen nog wel stemmen en hun rolacties gebruiken(Ook wolven en hulpjes kunnen dat dus doen!)

Spelers moeten dus groepjes van 3 tot 5 spelers zien te vinden, om door een deur te kunnen. Dit moeten ze voor de nacht aan de host doorgeven. na de nacht, zullen ze zich aan de andere kant van de deur bevinden. Als spelers eenmaal door een deur gaan, kunnen ze niet door dezelfde deur terug. Er kunnen meerdere groepjes door een bepaalde deur gaan, zolang alle groepjes voldoen aan de nonary number van de deur.

Acties werken alleen op mensen die op dat moment in dezelfde kamer bevinden. Dat geld ook voor de lunch(niet de lynch, die blijft gewoon hetzelfde.). Om het de wolven niet volledig onmogelijk te maken, kunnen zij, in nacht 1, op drie plekken in het schip een trap plaatsen. Spelers die in een kamer met een trap staan, kunnen gelunched worden, zonder dat er ook een wolf aanwezig is. Spelers krijgen niet te horen of een wolf iemand heeft gepakt, of dat ze gepakt zijn door een trap.

De wolven winnen zodra ze met evenveel, of meer dan dat er goedjes zijn, over zijn. Hierbij gelden ook de goedjes die zijn ontsnapt. Zodra er meer goedjes zijn ontsnapt, dan dat er wolven zijn, gaat het spel door, totdat alle goedjes zijn ontsnapt, alle wolven dood zijn.
Gelogd

basjebooi

  • Gast
Re: Genres - Renewed
« Reactie #33 Gepost op: 21 november 2012, 20:27:38 »

Elfstedentocht!

Verhaal:12 Januari. Sjoerd stond klaar bij de start in Ljouwert (Leeuwarden) om te vertrekken in deze barre tocht. Hij bond zijn schaatsen onder en pakte zijn stempelkaart. Toen werd hij opgeroepen:Nummers 400 tot 699 naar de start! Sjoerd maakte zich klaar om van start te gaan. Hij haalde diep adem. Een knal was te horen, Buskruit te ruiken en ze gingen van start voor de 16e elfstedentocht.
Zijn eerste bestemming zou Snits (sneek) zijn. Hij had besloten om samen met een paar anderen in een groepje de tocht te rijden. Maar wat was dit? Degene die voor Sjoerd aan het schaatsen was viel in één keer in een wak. Even later kon hij maar net over een gespannen draad heen springen. Helaas had degene achter hem het touwtje niet gezien en kwam ten val. Dit is toch niet normaal? dacht Sjoerd.

----------------------------


Er is dus een nieuwe elfstedentocht, maar er zijn mensen die deze willen saboteren. Deze zijn geïnfiltreerd onder de schaatsers en doen er alles aan om elke rijder met de grond gelijk te maken.

Goedjes: De schaatsers die gewoon de tocht uit willen rijden.
Slechtjes: De saboteurs.

Het leek me wel een leuk idee nu de winter er weer aankomt.


EDIT!!!!


Alle spelers zijn schaatsers die voor de winst gaan. Dus geen toerrijders!!! Dit kan een bestaande schaatser zijn (Wim Stroetinga,Ralf Zwitser,Robert Bovenhuis etc) of gewoon een verzonnen schaatser.

Lynch : Iemand wordt uit de tocht gezet op verdenking van vals spel.
Lunch : Iemand wordt uitgeschakelt en kan niet verder schaatsen.

Iedere speeldag wordt er een nieuwe stad aangedaan.
Misschien een idee voor een algemeen klassement (net als in de Tour de France).
« Laatst bewerkt op: 22 november 2012, 22:07:08 door basjebooi »
Gelogd

Gait

Re: Genres - Renewed
« Reactie #34 Gepost op: 22 november 2012, 01:55:00 »

Miss Molly’s Teashop

Miss Molly's Teashop is het meest tuttige en barokke theehuis in heel Londen. Het is aardig populair... stelletjes gaan er op dates en alternatief geklede dames zijn er gek op. In de etalage staan diverse prachtig gemaakte poppen. Zo mooi... Ze lijken wel echt. Om de zoveel tijd krijgt de etalage nieuwe poppen. Hoe men Molly ook smeekt, ze vertelt niemand waar ze vandaan komen.
Het is haar eigen kleine geheimpje. Wanneer zij iemand in haar theehuisje ziet wiens uiterlijk haar wel aanstaat, nodigt ze hem/haar uit naar het achterkamertje. En de volgende ochtend staat er een nieuwe pop in de vensterbank.

's nachts komen de poppen tot leven en kunnen ze door de theehuis en het zoldertje lopen. Maar ze zijn wel erg breekbaar. Een ieder die na sluitingstijd is blijven hangen, zal niet meer het daglicht gaan zien...

De kleinste pop is vijf centimeter groot, en de grootste negentig centimeter.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lynch: Miss Molly nodigt je uit en veranderd je in een pop voor in de etalage.
Lunch: Je blijft na sluitingstijd even hangen in de shop, en de poppen die ’s nachts tot leven komen doen er iets aan zodat niemand enig bewijs heeft…

(officieel verhaal bedacht door een vriendin van me, maar had toestemming gekregen het een keer te gebruiken)
Gelogd

thehush

  • Gast
Re: Genres - Renewed
« Reactie #35 Gepost op: 21 februari 2013, 00:20:44 »

Parallel Wakkerdam

Het spel begint gewoon zoals een gewoon spel en wordt ook gespeeld als een gewoon spel. Echter, als iemand sterft, komt die persoon terecht in een parallelle computerwereld waar alles 1 dag achterloopt. Er zitten echter ook wel wat bugs in. Het is de bedoeling beide spellen te overleven.
In het begin gaat er in de parallelle wereld maar 1 persoon zijn, maar aangezien je 1 dag achterloopt wil dat zeggen dat er dan nog niets gebeurd. Vanaf dag 2 kan het parallelle spel dus worden gestart. Als dat te weinig tijd is kan je de tijd die verschilt uitbreiden naar 3 of 4 dagen.
Gelogd

t4nd

Re: Genres - Renewed
« Reactie #36 Gepost op: 25 februari 2013, 13:46:29 »

Wild Wild West: de aanleg van de Transcontinental Railroad
De transcontinental Railroad is de spoorlijn tussen de oost- en de westkust van de Verenigde Staten. Sinds 1859 was Omaha (Nebraska) al aangesloten op de spoorlijn van de Atlantische kust. Voor de aansluiting met de westkust werd via de Pacific Railroad Act van 1862 beroep gedaan op twee maatschappijen: Central Pacific Railroad zorgde voor de aansluiting met de westkust en vertrok vanuit Sacramento (Californië) naar het oosten. Union Pacific Railroad vertrok vanuit Omaha naar het westen. De overheid stelde grond beschikbaar aan beide zijden van de spoorlijn. Hierdoor was het van het grootste belang zo snel mogelijk te bouwen, meer spoorlijn betekende namelijk meer grond.

Tot zover de geschiedenis.
Als thema stel ik voor dat we met een van de twee maatschappijen van start gaan in een poging de spoorweg zo snel mogelijk af te bouwen. Het wordt echter niet elke speldag saai schrijven over hoeveel nagels je deze keer in de grond geklopt hebt, elke speldag komen er andere problemen op je af die je maar als team moet zien te overleven. Ik denk hierbij aan een goudader die jullie vinden, een aanval van indianen of rovers, maar natuurlijk ook sabotage. De andere maatschappij is wil namelijk de race winnen en zal alles in het werk stellen om jullie te saboteren…
Gelogd
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Meister

Reïncarnatie
« Reactie #37 Gepost op: 29 maart 2013, 21:06:03 »

Reïncarnatie - niet (helemaal) hetzelfde als 151 van Beertyah XD

Het verhaal begint in de oertijd waar er nog op los gejaagd word en de mensen elkaar met knuppels in elkaar slaan. Maar aan ieder leven komt een einde maar in dit geval begint dat weer in het oude Egypte. Echter sommige familie lijnen worden uitgeschakeld waardoor reïncarnatie niet mogelijk is. Blijkbaar is er iemand aan het knoeien met de toekomst, maar wie en waarom?

Karakters blijven dus wel dezelfde trekjes hebben maar zijn iedere keer aangepast aan de nieuwe periode in de geschiedenis. Weerwolven proberen families uit te roeien om reïncarnatie onmogelijk te maken en de burgers proberen dit tegen te gaan door de moordenaars op te sporen.

Gelogd

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Scarlett Freeman

Re: Genres - Renewed
« Reactie #38 Gepost op: 29 april 2013, 14:55:28 »

Gebaseerd op de Erfgoed-Serie.

De Erfgoed serie gaat over drakenrijders.
Mensen of Elven gaan een speciale band aan met een draak, hierdoor wordt hun ziel verbonden.
Deze drakenrijders bewaarde altijd de vrede.
Een slechte koning, Galabatorix (die zelf drakenrijder is) heeft alle drakenrijders gedood, behalve hen die hem trouw zweerde.

Het spel begint met groepjes van ieder twee spelers. (Zelf groepjes kiezen, als ze er niet uitkomen beslist spelleider.)
De een is een draak, de ander een mens of elf (misschien ook dwerg). (Zelf kiezen, als ze er niet uitkomen beslist spelleider.)
Ze zijn of allebij goed, of allebei slecht.
Een drakenrijder en draak moeten elkaar namelijk boven alles vertrouwen.
De goede drakenrijders hebben zich bij het Verzet aangesloten, zij spioneren bij Galabatorix.
De slechte drakenrijders zijn wel echt trouw aan de koning.

De koning heeft ontdekt dat sommige drakenrijders hem ontrouw zijn.
Zoals altijd heeft Galabatorix er plezier in zijn drakenrijders tegen elkaar op te zetten.
De drakenrijders beschuldigen elkaar ervan de koning niet trouw te zijn.
Elke dag lopen de gemoederen hoog op en wordt uiteindelijk 1 iemand gedood door zijn mede drakenrijders. (lynch)
De spionen proberen natuurlijk elke dag iemand te doden die eigenlijk wel trouw is, maar zij moeten op de een of andere manier aan de koning bewijzen dat diegene ontrouw is.
De koning laat elke nacht iemand doden waarover zijn meest trouwe volgelingen (de wolven) het eens zijn dat die hem niet trouw is (de lunch)

Door hun diepe band sterven een drakenrijder en zijn draak altijd samen.
(Het spel moet dus met best wel veel mensen beginnen ;)

Regels:
-De rollen worden pas bekend gemaakt na het groepjes maken.
-Ook de kant wordt pas na het groepjes maken bekend.
-Draken zijn in feite neutraal, maar ze volgen hun rijder. Daarom horen ze bij dezelfde kant.
-Personages uit het verhaal mogen niet worden gebruikt.
-Extra krachten worden altijd op de rijder toegepast, deze hebben dan ook meteen effect op de draak.
 (Deze regel geldt niet voor zienende rollen. Die zien alleen 1 van de 2)

Extra
Door middel van puzzels kun je letters verzamelen.
Deze letters vormen 'het woord', oftewel 'magie' in de oude taal.
Met dit woord kun je elke nacht iemand doden.
Je krijgt 'het woord' pas als je alles letters hebt.
'Het woord vervangt het lijk, dus ook de rol grafdelver is niet van toepassing.

(De lengte van het woordt wordt bepaald aan de hand van wat redelijk is, maar ik speel nog niet zolang dus ik weet niet wat redelijk isXD)
« Laatst bewerkt op: 29 april 2013, 22:28:08 door Scarlett Freeman »
Gelogd

Maedhros

Re: Genres - Renewed
« Reactie #39 Gepost op: 5 mei 2013, 17:27:06 »

Division (Nikita)

Situatieschets

Enkele belangrijke overheidsfunctionarissen (o.a. een senator, een generaal, ...) hebben zich verbonden in een groep genaamd Oversight, deze groep controleert een geheime overheidsdienst, zo geheim dat die officieel niet eens bestaat (zelfs de regering kent hen niet).

Deze overheidsdienst, Division begon oorspronkelijk met verscheidene missies om het land te beschermen (veelal moordaanslagen, waarvoor onschuldige mensen dan opdraaien), maar hun Director Percival Rose (Percy) is steeds meer begonnen met missies voor zijn eigen gewin. Om Oversight onder druk te houden heeft hij alle geheime operaties op zwaar gecodeerde harde schijven geplaatst, deze worden door elite-agenten (Guardians) bewaakt en zullen automatisch ge-upload worden naar het internet als Percy sterft. Aangezien veel van de missies door Oversight bevolen zijn, hebben zij geen andere keuze dan Percy laten doen.

Spelers

Nu is er de vraag, hoe geraakt Division aan zijn Agents? Ze rekruteren onder hen die toch niet gemist worden: verslaafden, jeugddelinquenten, ...

Deze rekruten (die over het algemeen tegen hun wil bij Division terechtkomen), worden getraind in spionage, contraspionage, close-combat, hacken, vuurwapens. Ook worden ze langzaamaan gebrainwashed. Om de rekruten nog beter onder de voet te houden krijgen ze een tracker geïmplanteerd. Als ze later Agent worden (en dus uit de basis mogen), komt er ook nog een kill-chip bij de tracker. Division aarzelt niet om rekruten of agents die niet voldoen meteen te annuleren (lees: doden en in zuur oplossen zodat er geen spoor meer van hen overblijft).

6 jaar eerder is toch 1 van Division's agents weten te ontsnappen (dit was voor de implementatie van de kill-chips), zij heette Nikita en heeft het haar missie gemaakt om Division te vernietigen. Sommige rekruten en agents zijn Nikita's infiltranten en moeten dus zo snel mogelijk geannuleerd worden (lynch), deze infiltranten zullen echter proberen om ervoor te zorgen dat missies mislukken en dat de loyalisten hier de schuld van krijgen (lunch)
Gelogd
River Song: “Apollo 11 is your secret weapon?”

The Doctor: “No, no, it’s not Apollo 11; that would be silly. It’s Neil Armstrong’s foot!”

the Villain

Re: Genres - Renewed
« Reactie #40 Gepost op: 7 mei 2013, 22:09:20 »

Ik weet dat we vaak genoeg spellen met spionnen hebben, maar ik kan me eigenlijk niet echt een spel herinneren dat zich afspeelt in de koude oorlog. In ieder geval niks recents.

Inspiratiebron

http://www.youtube.com/watch?v=y4D96fPl_hI

Verhaal

Door heel Amerika zijn er Soviet spionnen verspreid. Het lijken doodgewone mensen. Typische Amerikanen. Ze hebben een familie en werk. Volgens hun papieren leven ze hun hele leven al in de Verenigde Staten en sinds ze Moskou hebben verlaten hebben ze geen woord Russisch meer gesproken. In het geheim zijn ze door de Soviet-Unie getrainde spionnen, die zoveel mogelijk informatie proberen te vergaren over de Amerikanen. De CIA heeft echter mollen binnen het Soviet kamp, iets wat blijkt nadat een van de spionnen word opgepakt. Naast dat de Soviet spionnen nu de Amerikanen in de gaten moeten houden, moeten ze ook de mollen binnen hun eigen kamp vinden.

Waar: Washington D.C.

Wanneer: jaren 80

Slechtjes: de mollen.
Goedjes: de loyale Soviet spionnen.
Gelogd

Jannes

Re: Genres - Renewed
« Reactie #41 Gepost op: 24 mei 2013, 09:58:50 »

Gezien de mijne er niet meer bij staat heb ik hem even opnieuw uitgewerkt.

Flash Forward.
Gebaseerd op de bestaande serie Flash Forward.
Een mysterieuze gebeurtenis zorgt ervoor dat iedereen op de planeet aarde tegelijkertijd het bewustzijn verliest gedurende precies 137 seconden.
Gedurende deze black-out heeft iedereen een visioen over wat er met hen zal gebeuren over exact 6 maanden, een globale Flashforward.

Het FBI Team gaat uitzoeken wat er gebeurt is. Hoe en Waarom.

Karakter:
Je kan kiezen uit de volgende type karakters:
  • FBI agent in het team van FBI Speciaal Agent Mark Benford
  • Specialist ingehuurd door de FBI (Zorg er voor dat het wel een specialisatie is die past bij dit thema)
Variant
Sommige willen dat de toekomst werkelijkheid wordt.
Sommige willen dat juist niet. Andere twijfelen

Mijn idee is als volgt.

Bij inschrijving kun je een voorkeur top 3 geven.
Deze stuur je in een PM naar de Spelleider en Hulpspelleider

Je kunt kiezen uit de volgende opties:
  • Wil je dat je toekomst uitkomt? (Goed)
  • Wil je dat je toekomst niet uitkomt? (Slecht)
  • Weet je nog niet of je wilt dat je toekomst uitkomt? (Neutraal)
(Zodra neutralen kant kiezen. Wordt bekent of zij willen dat hun toekomst slaagt of niet)

Schrijf bij deze voorstellen meteen wat het toekomst beeld is wat je gezien hebt.
(Deze wordt nagekeken door de (hulp)spelleider om te kijken of ze haalbaar zijn.)

Bijv.

Voorkeur
  • Ik weet het nog niet: Mijn vrouw verlaat mij. Maar ik vind een nieuwe vriendin.
  • Ik wil het niet: Ik zie dat ik alles verloren heb.
  • Ik wil het wel: Ik zie mezelf met een baby in de hand.
(Dit mag uitgebreider, graag zelfs)

Op basis van deze gegevens ga ik de rollen uitwerken.
Ik probeer dan zo veel mogelijk rekening te houden met jullie voorkeur.

Jullie Visioenen zijn belangrijk voor het verhaal.
Hoe gaat dit in zijn werk?:

Jullie zullen elke nacht 1 meerkeuze vraag krijgen.
Deze keuze bepaalt wat er met jouw personage gebeurt in de nacht.(Verhaal technisch)
Kom je dichterbij je toekomst of juist niet!

Het doel van dit spel (verhaaltechnisch) is ervoor te zorgen dat je toekomst (Wel, Niet) uitkomt.
Ligt eraan welke keuze je gemaakt hebt. En welke rol ik je geef.
(Dit krijg je in het begin van het spel te horen)

Op basis van jullie antwoord krijgen jullie een opdracht waarover je moet schrijven.
Zodat jullie de gebeurtenissen in de nacht kunnen vervolgen of juist een andere richting in gaan.

Bijv.

Je toekomst visioen: Je zag een teamgenoot sterven voor jou.

De vraag:
1.   Ik wil in het onderzoeksteam.
2.   Ik wil op kantoor blijven.
3.   Ik wil er even tussenuit. Ik ga naar het park.

Mijn keuze is 1.

In de nacht wordt omschreven wat ik gedaan heb. (Dit zal zo bij iedereen gaan)
Dit kan goed of slecht zijn voor jullie toekomst.

Nacht (verhaal (hulp)spelleider)
Hierna lees je dat je gewond ben geraakt tijdens een vuur gevecht.

De opdracht
Je collega’s kunnen je proberen te redden. Maar dat brengt hun leven in gevaar.
Kies je ervoor om hen om hulp te vragen of schreeuw je dat ze weg moeten rennen. Zichzelf in veiligheid moeten brengen.

Ook al is net nog geen 6 maanden verder toch krijg je het benauwd.
Je schrijft wat je doet.

Hierdoor krijg je weer een nieuwe vraag.

En dit gaat zo door. Tot 6 maanden later.

Ik denk ook dat er in het verhaal geen personen sterven.
Maar eerder uit het FBI team gezet worden. Men kan gewoon nog doorschrijven.
Maar spelen dan niet meer mee in het spel.

Edit:
Het spel gaat waarschijnlijk heel schrijf intensief worden. Vooral voor (hulp) spelleider.
Hierdoor leek het mij het beste om een apart topic aan te maken voor het spel en het verhaal.

Het speltopic word alleen gebruikt voor verhaal en opdrachten.
Er komt een apart Topic voor stemmen en uitslagen van de nacht.

Zodat het minder chaotisch is voor de spelleider.

In dit spel wordt er dus op het verhaal gefocust. En minder op het spel.
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2013, 14:58:08 door Jannes »
Gelogd

Ik heb er één ding van geleerd: Ik leer het nooit!

redeast

Re: Genres - Renewed
« Reactie #42 Gepost op: 22 juni 2013, 15:40:32 »

Kwestie van magie
Dit is een thema, gebaseerd op
een boek, maar wijkt hier in sommige opzichten vanaf. Hier is geen
voorkennis van nodig.

Eeuwen lang was er evenwicht,
Tussen licht en donker,
Dag en nacht,
Goed en kwaad,
Maar tijden veranderen,
En de duisternis groeit...


In het Verbonden Rijk heerst al
jaren onrust.
De koninklijke familie, de Angeloi,
is verscheurd door goed en kwaad.
Na een vloek van Malachim, de
duistere Angeloi, is het land in rep
en roer.
Niemand weet nog wat hij of zij
moet doen. Alle inwoners zijn hun
magische krachten kwijt door de
vloek, die de Nox wordt genoemd,
behalve een aantal magiërs,
inwoners van het Verbonden Rijk.
Zij moeten hun krachten inzetten
om al het kwaad te verdrijven.
Niemand weet nog op wie hij of zij
kan vertrouwen en wie aanhang is
van Malachim.
Karakters
Bij dit thema is iedere speler een
Angeloi en dus van koninklijk bloed
en kan honderden jaren oud
worden.
Een Angeloi heeft vleugels en gaat
vaak gekleed in onopvallende
kleding.
Het verhaal speelt zich af in een
wereld die parallel aan de onze ligt,
maar het leven in het Verbonden
Rijk is heel anders.
Ze hebben daar geen moderne
apparatuur en leven eigenlijk alleen
van magie. Ze hebben dan
bijvoorbeeld ook geen aanstekers,
maar gebruiken magie om hun
kaarsen aan te steken.
Als het land zonder magie zit,
hebben de Angeloi door hun
geboorte recht nog wél magie.
Dorodom is de hoofdstad van het
Verbonden Rijk. Daar staat ook het
paleis van de Angeloi.
Ook goed om te weten is dat
meisjes daar lager in rangorde
staan dan de jongens, alleen zou ik
die regel even laten voor wat het is en gewoon de meisjes gelijk stellen aan de jongens.

Citaat van: variant
Variant
Iedere speler speelt een magiër,
zeevaarder, druïde, gevechtsmagiër
of een jager in plaats van een
angeloi.

Volken

Magiër
Magiërs zijn de algemene bevolking
van het Verbonden rijk. Deze
wonen in de grote steden en
hebben banen in deze steden.
Deze magiërs kunnen zowel mannen
als vrouwen zijn. Iedere magiër
heeft een graad die bepaalt hoe
groot je magische krachten zijn.
Vrouwen kunnen de graad vijf
bereiken, maar mannen kunnen wel
graad tien halen. Een Angeloi is een
uitzondering, want die kan wel tot
graad twintig halen.
Magiërs dragen gewaden en vrouwen rokken of jurken.

Zeevaarder
Zevaarders worden een minderwaardig volk genoemd. Ze hebben geen magie, maar zijn er wel immuun voor. Dit maakt ze tot een gevaarlijke tegenstander.
Zeevaarders leven van hun vangst en verkopen speciale oliën aan de magiërs. Voor het verkopen mogen ze wel in de haven, maar niet in de stad komen. Voor zonsondergang moeten alle zevaarders weer weg zijn. Ze leven in dorpen op palen en zijn briljante zeelieden. Zeevaarders hebben dik haar dat op dreadlocks lijkt en dragen vaak linnen tunieken.

Druïde
Een druïde is een magiër die werkt als een priester. Druïden geloven in het Sanctus, alles om hem geen zou het Sanctus moeten zijn. Druïden verzorgen ook gewonden en werken als heelmeesters. Hierbij gebruiken ze zowel magie als zalven, waardoor ze na de vloek zich nog prima kunnen redden wat betreft het verzorgen van gewonden.
Een druïde leeft in druïdeburgten. Er zijn er drie in het hele rijk en de grootste is Condor. Druïdenburgten zijn vrijplaatsen, omdat druïden een hekel hebben aan geweld. Druïden gaan gekleed in pijen en vrouwen dragen alles verhullende jurken.

Gevechtsmagiër
Een gevechtsmagiër is een magiër die in het leger werkt. Dit leger staat onder leiding van de koning. De gevechtsmagiërs hebben allemaal magie en wapens om mee te vechten. Het leger bestaat uitsluitend uit mannen, omdat vrouwen te zwak zijn. Gevechtsmagiërs dragen altijd hun wapenrusting en kijken een beetje op een tot de tanden toe gewapende politieagenten.

Jager
Jagers, of ook wel jachtmagiërs genoemd, zijn de magiërs in het oosten. Deze magiërs zorgen voor alle voedselvoorzieningen. Hoewel ze jachtmagiërs heten hebben ze ook de agrarische sector, kuddes wilde dieren en het vee in het oosten.
De jachtmagiërs zijn agressief en worden geminacht door het gehele magische volk. Jagers dragen een mantel met pijl en boog, jas en een broek.
Bij dit thema kun je allerlei spelvarianten bedenken en extra rollen.
« Laatst bewerkt op: 23 juni 2013, 16:30:04 door redeast »
Gelogd
"Every day could be your last"


Moosje

Re: Genres - Renewed
« Reactie #43 Gepost op: 28 juli 2013, 15:45:36 »

Hansel & Gretel Witch Hunters,

Het thema komt van een film. Misschien ken je hem wel.
Het gaat over Hansel and Gretel, oftewel Hans en Grietje. Zei zijn hele beroemde heksenjagers. En in het stadje waar jij woont is er een heksenplaag. Kinderen worden 's Nachts meegenomen. Niemand is het gelukt ze terug te vinden. Zelfs de politie niet. En als er iemand gaat zoeken, want niemand durft het. Komt diegene niet meer terug. Niet levend iniedergeval. Dus het stadje word bedreigd door heksen. Gelukkig heeft de burgemeester Hansel and Gretel ten hulp gevraagd. Zei zullen de heksenplaag stoppen. Jij bent iemand die hun gaat helpen. Jij gaat met hun mee op jacht naar heksen. Samen met nog een andere groep. Samen zijn jullie sterk. Of winnen de heksen deze keer?

Eisen:
Minimaal aantal spelers: 12
Maximaal aantal spelers: 20
Minimum leeftijd personage: 18
Gelogd
queen

Maedhros

Re: Genres - Renewed
« Reactie #44 Gepost op: 1 december 2013, 00:07:07 »

Alles gebeurt tegelijk
Het volgende thema is gebaseerd op een Doctor Who aflevering, maar ondanks dit komt de Doctor er niet in voor, dus mensen die de serie niet kennen: dit speelt geen rol; wat je moet weten is dat er iets mis is met de tijd en dat onze personages dit moeten zien op te lossen; ik heb de aanzet voor een beginpost hieronder uitgeschreven (waarvan ik het begin stiekem heb overgenomen uit de Doctor Who aflevering waarover ik sprak), de nummering gaat trouwens over de 3 termen waarbij ik een cijfertje heb bijgezet in subscript.

Iemand heeft geprobeerd met de tijd te prutsen, veranderd wat niet veranderd kan worden (vandaar dat alles nu tegelijk gebeurt, tijd is aan het sterven). Onze personages gaan deze persoon moeten opsporen en de verandering in de tijd ongedaan moeten maken (en nee, daarvoor is geen tijdsreizen nodig, want het is altijd hetzelfde tijdstip)

Oh ja: doordat de hele geschiedenis tegelijkertijd gebeurd kan je perfect een Oude Romein of een oermens als personage hebben naast een ridder, een 21deeeuwse scheikundige etc. (om maar een paar voorbeelden te geven), zolang je personage maar van aanpakken weet; de spelleider mag Winston Churchill, de Heilig Roomse Keizer, hebben trouwens

1   Het tijdstip kan aangepast worden, ik zou aanraden door het tijdstip waarop het spel begint ofzo
2   Ik heb hier gewoon even een personage van mezelf gebruikt
3  Dit hoort vervangen te worden door een willekeurig personage van een speler
____________________________________________________________________

De Rozenoorlog begint aan zijn 2de jaar, terwijl picknickende Londenaren worden gewaarschuwd om de Pterodactyls niet de voederen en Charles Dickens op televisie een interview geeft over zijn nieuwe stuk, 'A Christmas Carol'. Winston Churchill, de Heilig Roomse Keizer keert terug naar de Buckingham Senaat op zijn persoonlijke mammoet van een conferentie met Cleopatra in Gallië. Winston vraagt zich luidop af waarom het altijd 17:02 op de 22ste april van 20111 is, zijn lijfarts zegt hem dat het altijd zo geweest is, maar Churchill heeft zijn twijfels.

                                                                   ***

Elisabeth Hawkins2 las verwonderd de uitnodiging die ze net via postduif had ontvangen, waarom zou de Keizer haar uitnodigen in de Senaat van het Heilig Roomse Rijk? Het gebouw dat door sommigen Buckingham Palace werd genoemd. Eenmaal aangekomen werd ze door de Praetoriaanse Garde (zoals altijd bewapend met submachinepistolen) eerst door een bodyscan geleid, pas nadat de Gardisten tevreden waren dat ze geen wapens droeg lieten ze haar binnen. Keizer Churchill bleek een hele groep te hebben uitgenodigd, geen van hen leek te weten waar het allemaal over ging. "Tick tock goes the clock", begon Churchill onverwachts, "het oude kinderliedje." Hierop wees Churchill de grote senaatsklok aan: "De klok tikt echter niet." "Het is toch gewoon een kinderliedje", wierp O.Nbekend3 tegen. "Hah, maar is het dat wel", antwoordde Churchill voor hij zich plotseling tot Elisabeth Hawkins richtte: "Elisabeth Hawkins, jij bent geschiedkundigen, correct?" "Euhm ja", antwoordde Elisabeth enigszins overdonderd (je wordt niet elke dag door de Keizer aangesproken. "Hoe kan er een geschiedkundige zijn zonder geschiedenis en hoe kan er geschiedenis zijn terwijl de klok niet tikt", hervatte Churchill opnieuw tegen Elisabeth Hawkins. Niemand wist hier iets op in te brengen, dus besloot Churchill meteen zijn uitleg verder te zetten: "Tijd is kapot, jullie zijn gekozen om tijd terug te herstellen, falen is geen optie."
« Laatst bewerkt op: 1 december 2013, 00:26:20 door Maedhros »
Gelogd
River Song: “Apollo 11 is your secret weapon?”

The Doctor: “No, no, it’s not Apollo 11; that would be silly. It’s Neil Armstrong’s foot!”
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 6   Omhoog